Goud out?

Goud of goudkleurig? Helemaal niets mis mee. Zegt mijn lief.
Mijn lief is volgelinge van een kleuren ayatollah. Iets met lente of zomer of herfst of winter. En met je huid. Bij bepaalde huidtypen past beter goud en bij andere beter zilverkleurig. Lief is geswitched van zilver naar goud. Dat heeft even wat gekost, maar inderdaad het is fraai!
Misschien ga ik daar nog eens een draadje aan wijden.

1 like

Iemand zei goud?

5 likes

Dat snijdt hout! :+1: :relaxed:

1 like

Heel mooi zelfs! :heart_eyes:

1 like

Nou dan zal ik ook de mijne posten, enige gouden (gold plated) horloge dat ik heb, want erfstuk.
Zelf zal ik niet snel een geel of rose gouden/goldplated horloge kopen… Wit goud heb ik minder moeite mee.

2 likes

Oud goud met blauw, van een heel mooi oud merk :sunglasses:

Oris in goud (40 micron) :

Gouden oude Bucherer:

Longines uit de moderne tijd:

Vintage Oris Tonneau, samen met Mevrouw Klokkengek :relaxed:

PS: voor de goede orde en om de ā€˜HF Politie’ gerust te stellen. Geen enkel van deze horloges is in massief goud uitgevoerd, maar het is allemaal ouderwetse methode van goldplating, behalve de Longines. De Longines is PVD coated :sunglasses:

8 likes

3 likes

Mooie Oris! :relaxed:

Heb 1 gouden (nou ok dan verguld) vintage horloge met een mooi bruin lederen band.
En vind dat goud prima kan!

3 likes

Ik vind de massief gouden speedmasters die aan alle astronauten zijn gegeven wel van een ongekende schoonheid. Maar je moet hem wel durven dragen…

9 likes

Dat is een mooi setje zo ! :heart_eyes:

Zijn de subdails van de rode nou wat dieper dan van de zwarte? Je ziet wat meer schaduw op de wijzerplaat. Kan door de hoek vd foto komen natuurlijk. Wellicht zijn ze wat dieper?

Speedy Robert heeft deze gouden Speedy zelf in zijn collectie. De zwarte that is. Maar op de wristpics die ik soms voorbij zie komen lijkt de wijzerplaat altijd wat vlak. Zo op deze foto is het wel een plaatje <3

Mijn beste klok van stal ook goud en verveelt me nog niet

5 likes

Ik vind dit horloge erg lelijk, wat ik nog lelijker vind is dat citeren met verandering van woorden.

1 like

Deze 1803 met diamanten plaat hield het niet lang uit. De 18038 met traditionele wijzerplaat is voor mij 10x beter. .

1 like

Helemaal mee eens! :+1: :relaxed:

1 like

Yep, natte droom was oorspronkelijk nare droom.
Dat is niet helemaal hetzelfde…

1 like

Traditioneel jubileum geschenk.

3 likes

Het is inderdaad tamelijk onfatsoenlijk om iemands woorden te veranderen. Ik zou het zelf nooit doen. Goed dat @LeenV dit opmerkte. Het ging in dit geval om mijn woorden. Gelukkig kan niemand mijn eigen geplaatste woorden veranderen; die staan er ook nog.:relaxed: De meesten weten dat ik over het algemeen niet zo aardig reageer als mensen onbeleefd doen, want ik heb er een enorme hekel aan, maar deze keer heb ik mezelf expres rustig gehouden. Ik had geen zin om weer in een rel verzeild te geraken :laughing:

4 likes

Bedankt @Klokkengek is ook een mooie Oris is de TT3Gold LE

2 likes

Dat is een wonderschone collectie Harry…erg mooi :ok_hand:

1 like