Goud/Staal wat prefereren jullie?

Hi,

Ik ben zelf van mening dat elke gelegenheid zich leent voor zijn eigen horloge, persoonlijk draag ik nog best vaak de 18kt daydate op niet noodzakelijk geschikte momenten. :smiley:
Hoor graag wat jullie voorkeur is!

5 likes

Liever goud, klassiek en tijdloos.

Witgoud of staal.

Vind beide leuk maar ik grijp toch sneller naar staal.

Staal

Staal! Witgoud vind ik ook mooi maar is meestal nogal duur …

Voor mij staal. Heb nu alleen nog staal in de collectie, op mijn constellation met witgouden bezel na:

Zou ooit wel weer een vintage massieve geelgouden dresser willen hebben, maar als ik tussen staal of goud zou moeten kiezen, dan 100% goud. Simpelweg robuuster en veelzijdiger.

3 likes

Brons.

Zowel met als zonder patina schitterend! Wat een hoop kleuren heeft deze oudste legering die de mens kent. :heart_eyes:

7 likes

Vind alles mooi, zolang het geen two tone is. Slechts een paar uitzonderingen op die regel. En geen gouden subs :face_with_hand_over_mouth:

Over het algemeen: Dresswatches in het goud en sportieve modellen staal👍🏼

Ik heb staal, goud (zowel geel als rosé) en titanium. Het heeft allemaal z’n charmes.
Heb wel een lichte voorkeur voor goud, de warme tint maakt een horloge gelijk wat boeiender. Staal vind ik toch sneller saai, vooral als de wijzerplaat een wat minder sprekende kleur heeft.

En goud kan ook prima bij een sportief horloge: :sunglasses:

3 likes

Ligt er een beetje aan. Voor daily use zeker een stalen. Maar voor speciale gelegenheden of gewoon voor in het weekend blijft een gouden ook wel tof.

kan me perfect vinden in deze mening!

1 like

Ik ben niet zo van het “geel” goud. Maar wat Omega bijvoorbeeld “sedna goud” noemt (volgens mij krijgt het zijn kleur door een toevoeging van koper) vind ik dan wel weer tof. Geeft het een wat rood-achtige aardse kleur. Persoonlijk vind ik het schitterend.

5 likes

ook al staat het niet altijd vind ik goud wel mooier

Ik ben voor klassieke gelegenheden meestal voor rosé gouden dresser. Geelgoud geniet zelden mijn voorkeur. Inmiddels wil ik graag een casual allrounder van staal die wat jonger/sportiever oogt, maar wel net onder een pak gedragen kan worden. Hoewel ik me jarenlang niets heb aangetrokken van het commentaar dat ik oogstte toen ik bv. mijn klassieke gouden klok ook op een korte broek met T-shirt droeg, ben ik nu van mening dat ik eens moet gaan kijken naar een wat makkelijker te combineren klok.
Als het gaat om bandjes, vind ik meestal zowel staal als ook goud lelijk.

1 like

Zelf hou ik meer van wit goud/staal… is naar mijn mening meer eleganter. Uiteindelijk blijft toch alles persoonlijke smaak.
Wel is staal/wit goud veel waardevaster en heeft een groter publiek, wat voor mij als verzamelaar ook wel belangrijk is.

1 like

icm met een gouden band :sunglasses:

1 like

ben nu stilletjes aan het zoeken achter zo’n band!

1 like