Goud verwijderen

Heb net n horloge binnen waarvan de riders op de bezel ooit volledig voorzien waren van een laagje “goud”.

Vermits door slijtage het merendeel van het goud verdwenen is lijkt het me best om alles te verwijderen… Iemand een tip hoe en met welk produkt ik dit best kan doen ?

Daarmee is de rest ook weg

3 likes

Schuren, schuren, schuren ? Met het handje van grof naar fijn. Ligt ook een beetje aan hoe sleets het laagje goud is.
Ben overigens wel erg benieuwd naar de andere (huis tuin en keuken) tips en middeltjes die binnen komen op dit topic. Ik vind zelf kaal geborsteld staal vaak ook mooier dan een half vergaan laagje goud.

Kwik.

Pas op hoor… …maar dat werkt wel!

Tinner

Tinner lijkt me idd logisch, een wattenstaafje en voorzichtig kijken wat er gebeurt.

#KanjeKoningswaterdrinken
Het klinkt zo lekker.

3 likes

Ff rustig aan koning pils :wink:

2 likes

Thinner. Verdunner, letterlijk.

Als het er maar vanaf gaat.

K zal morgen eens proberen…

1 like

Vloeibaar… dus zie niet in waarom je het niet kan drinken…

3 likes

Misschien een fotootje van voor en na de behandeling?

1 like

Het werkt wel, maar of je het resultaat ook wilt?
Je schuurt namelijk ook de mooie scherpe kanten weg. Eigenlijk is het alleen weggelegd voor de absolute professionals. Ga maar eens kijken op Rolex en Speedmaster forums/fora hoe die denken over gepolijste kasten.

Verder:
Als je de goudlaag weghaalt blijft de onedele ondergrond over. Messing of in het ergste geval neusilber of een of ander spul dat ze via spuitgietsysteem gevormd hebben. Dat oxydeert tegen de klippen op. Dus als je het draagt ziet iedereen na een half uur of je links- of rechtsdragend bent :wink:

Als de goudlaag verf was geweest misschien wel. Maar de laag is galvanisch aangebracht, dus thinner kun je vergeten. Je verwijdert er hooguit de DNA resten van de afgelopen eeuw mee.

4 likes

image
lijkt erop :man_shrugging:

Of drink je liever met de Hertog.

2 likes

T is n titanium Breitling aerospace…

Dat zeker.
Alleen Hertog hier thuis

1 like

je kunt koningswater drinken. dat doe je echter maar 1 keer.

kun je het galvanische proces niet omkeren ? de-vergulden ?