Gouden 70s Stipto dameshorloge

Deze kwam boven uit n lade bij mijn vader, een 70s ? Stipto horloge. Wel met n 14k gemerkte band en kast die n zwaar leven hebben gehad.

Hij (zij?) lijkt niet meer te lopen, maar is het de moeite waard om iets mee te gaan doen? Of gewoon lozen en van de goudopbrengst wat anders kopen?

Persoonlijk vind ik het zonde om gouden horloges om te smelten. Er zijn andere meningen toegedaan.
Misschien heeft je vader dit ooit (bij Moederdag, verjaardag of andere gelegenheid) cadeau gedaan aan je moeder, die het jaren gedragen heeft.

Wellicht kunnen ze dit bevestigen? Ik zou het een servicebeurt laten geven en dit mooie (erfstuk??) koesteren …

Maar het staat je vrij om anders te beslissen. Veel gewicht zal het niet zijn… maar ieder maakt de eigen afweging.

1 like

Dit type horloges is momenteel weer helemaal hip bij de dames, dus lekker laten fixen en iemand blij mee maken.

2 likes

Dat dacht ik ook, behouden en bewaren voor een toekomstige kleindochter.
Bij wie zou ik terecht kunnen voor n beurt en evt. ook herstel van de band (het laatste schakeltje van de band is doorgesleten)

1 like

Hoi,

Een beurtje van het uurwerk kan ik wel doen. Voor de band zou ik naar een juwelier gaan, die zelf ook goud kan smeden.

In dit geval goud verkopen en iets nieuws voor halen. Wp is niet best meer en dat wil je toch minimaal hebben ( vind ik tenminste). Je kan niet alles bewaren. Uurwerkje kan je nog wel iemand blij mee maken.

Denk dat dit eerder een combi is van krassen op de plexi en maximale zoom van de aardappel.

Maar als het voor een toekomstige kleindochter is kan je hem beter dan laten servicen, ander kan je namelijk weer opnieuw beginnen.