Ik ben in bezit van een gouden Alpina dameshorloge. Ik krijg de indruk dat dit een 25 jarig jubileumhorloge is van Alpina Nederland. Het Zwitsers merk Alpina vestigde zich in 1907 in Nederland in de plaats Utrecht. De wijzerplaat is/lijkt typeert de “Amsterdamsche School”. Op de achterzijde staat de jaartallen 1907- 1932 met daar onder aan in mooie gravure de letters LZ.
Wie kan mij vertellen of dit een bijzonder horloge is en wat de geschatte waarde hier van kan zijn.!
Ik heb dit topic even verplaatst naar een andere categorie waar de kans op respons groter is
De eigenaresse zal deze ongetwijfeld voor een heuglijk moment gekregen hebben. 25 jaar in dienst of 25 jaar getrouwd.
Voor zover ik weet was de Nederlandse tak puur voor de distributie. Op wiki is wat meer te vinden.
Er zijn wel wat verzamelaars voor Alpina horloges. Damesmodellen veel minder. Ik verwacht goudwaarde of net iets meer voor de liefhebber.
Kun je de kast openen en een foto van het uurwerk maken?
Ik ben bang dat ik schade toebreng aan het horloge
jaartallen zijn niet door alpina aangebracht maar door de koper, waarschijnlijk een jubileum van haar werk.
Helaas worden dameshorloges niet verzameld en de waarde is de sloopwaarde van het goud. Het is een klein horloge dus gram of 3-4?
Bedankt voor deze informatie.
Als ik verder geen andere informatie krijg
weet ik wat mij te doen staat.
Groet, René