Gouden dameshorloge

Let op!
Voordat je hier een bericht plaatst is het goed om te weten dat:

  • het niet is toegestaan om hier een horloge aan te bieden voor verkoop;
  • je account wordt verwijderd als je toch probeert om een horloge aan te bieden voor verkoop;
  • goede foto’s essentieel zijn als je een vraag hebt over de oorsprong of originaliteit;
  • niet iedereen die reageert of antwoord geeft, ook daadwerkelijk verstand heeft van jouw horloge.
    Als je het bovenstaande hebt gelezen, haal het dan weg en plaats je bericht!
    Ik vroeg mij af of er iemand zou weten wat de waarde is van dit horloge. Het is van mijn grootmoeder, ik schat zo’n 80 jaar oud. Het is van het merk VALORA. Er staat 17 juwels op en is 18 karaat goud, er staat ook nog op de achterzijde 0,750. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt

Ongeveer goud gewicht waarde. Dus gewicht minder uurwerk en glas, maal 0.75 om zuiver goud gewicht te hebben, maal ongeveer 50 € per gram.
Hopelijk Is de achter deksel in goud.

1 like

@brunod ja het deksel van de achterzijde is ook on het goud

1 like

@brunod
Het gewicht is 26 gram. Zou jij met deze gegevens weten hoeveel de horloge waard is? Alvast bedankt en met vriendelijke groeten, Kristel

26 gr Neto gewicht ? Zonder glas en zonder uurwerk ?
Als het zo is : 26 x 0.75 = 19.50 zuiver goud
50 € /gr dan 975 € ongeveer.
Goed bekijken voor stempel op de armband, anders kan het geen goud zijn. :wink:

Ik weet niet waar je 50 euro per gram goud krijgt, dat is echt veel. Ik gok op de helft… max 27,50 per gram.

1 like

Hij gaf je letterlijk alle gegevens behalve de 26 gram die je zelf nog moest invullen…

1 like

Als je een Kg(*) voor 27.5 €/gr hebt koop ik het onmiddelijk.

(*) Zuiver goud natuurlijk :wink: 27.5 is voor 14K.

1 like

:grin: haha… ik reken altijd 75% van de marktwaarde van goud. Prijzen op internet zijn leuk maar dat zijn lokkertjes van goudkantoren. Bij juweliers en goudkantoren krijg je echt minder dan de actuele goudkoers.

1 like

€50 krijg je inderdaad niet maar goudprijs is hoog dus €37-40 per gram inc smeltkosten. In belgie nog wat meer dan hier.

Goudwisselkantoren krijg je veel minder, daar breng ik echt nooit meer iets naar toe. Je moet goed zoeken naar een correcte inkoper. Ik ga meestal naar Kramer, die staat vaak op de wekelijkse markt in Wamel.

2 likes

Ik ben in Belgie :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dan ga ik de volgende keer naar België toe :+1:t2::smiley:

1 like

Bel maar eens tevoor om mijn geld te bereiden :wink:

1 like

Wamel ligt gewoon in Nederland :crazy_face:

En hoe gaat het met de prijzen van zilver in Nl ?

Ach echt :slight_smile: Nee maar mijn inkoper staat op de markt in Wamel, in België krijg je wat meer voor goud dan in NL maar dat staat verder los van het Wamel verhaal.

@brunod, ik heb vorige week 500gr ingeleverd tegen volgens mij €200. was gemengd dus 800-925 door elkaar.

2 likes

Goudprijs gedeeld door 24.000 dan keer 14 of 18 afhankelijk van karaat.
Minus €1,50 tot €2,50, en dan vermenigvuldigen met het aantal grammen.

Houd de dagprijzen in de gaten. Ik vond woensdag en donderdag eerder de beste dagen van de week.

Kom vandaag met je 26gram net over de €1.000

Ga lokaal wat handelaren af, en vraag gewoon naar hun dag-inkoopprijzen.
Dan vind je vanzelf 1 die dichtbij de dagprijs zit.

Gewoon naar: https://www.inkoop-goud-amsterdam.nl/home.php

Uurwerk en glas er vast uit. Al die verhalen hier over hoe moeilijk het is om goud te verkopen en wat dat dan precies oplevert blijven me verbazen

Weet natuurlijk je relatie met je grootmoeder niet, maar als die mooi is, zou ik het horloge houden. Kan jaren in de familie blijven. Zou willen dat mijn grootmoeder een dergelijk erfstuk voor me had.

Maargoed. Jouw keuze natuurlijk.

Misschien heeft Grootmoeder gevraagd om het te verkopen :wink:

1 like