Voor zover ik weet, zoals Inca al zegt, vaak met Landeron uurwerk.
Werden destijds gemaakt als Chronograph Suisse, Delbana is de verkoop naam, zoals ook Milex, Titus, Jolus enz enz.
Erg leuke en waardevolle klokken. Is het vol goud? Dan staat dit vaak achter op de kast dmv een goud teken. Of is ie verguld? Dat is vaak aangegeven aan de onderzijde van de wijzerplaat op de kopse zijde van de kast tussen de lugs.
Er staat dan bv 20 micron plaque of zoiets!?
Indertijd heb ik er ook een gekocht, een Chronosuisse met een
Venus cal. 175 uurwerkje. De 18kt kasten zijn meestal hol en
daarom erg kwetsbaar voor deuken en scheuren, het is de reden
dat ik 'm bijna nooit draag nadat hij volledig en met veel pijn
en moeite is opgeknapt. Dat flinterdunne goud is bijna niet te
repareren heb ik begrepen en onthouden. Een kistjes horloge dus
Thanks voor alle reacties. Leuk te lezen.
Zag inderdaad wel dat het horloge veel goud is âverlorenâ, met name bij de kroon is deze kaal. Het betreft 18kt goud (stond op de caseback).
Iemand enig idee wat een dergelijke uurwerkrestauratie gaat kosten indien het uurwerk geen enorme beschadigingen heeft?
Mijn Venus 170 chrono heeft een grote beurt gehad bij een gerenommeerde uurwerkmaker voor ongeveer 150 euro, met zoân bedrag moet je wel rekening houden.
Hieronder mijn Delbana met Venus 175
Achterdeksel is goudkleurig zodat al snel wordt gedacht dat de kast uit goud is opgetrokken.
In die tijd werden kasten nogal eens zwaar verguld 80 micron en nam men de achterkant ook maar mee.
Jouw kast kan van goud zijn, maar hoeft dus nietâŠ
Als het kastje geen goud is zou ik dat niet doen, aan de slijtage bij de kroon te zien is het een verguld model, deze Delbanaâs hebben meestal een vrij standaard L248 uurwerk en omdat ook de wijzerplaat behoorlijk slecht is zou ik hem zo laten, wat je erin investeerd ga je er niet meer uit krijgen denk ik.