Gouden dresswatch inspiratie

Beste forummers,

Ik heb het idee om mijn collectie uit te breiden alleen heb moeite met zoeken, en ik denk dat dat iets is waar jullie mij bij kunnen helpen.

Mijn collectie bestaat uit: Rolex datejust 41 op oyster met blue dial, Seiko Alpinist op een cognac leren band. En ik ben opzoek een horloge met goud en leren band en graag een chronochraaf.
Omega speedmaster vind ik mooi en een IWC Portugieser. Maar misschien zie ik dingen over het hoofd, daarvoor jullie hulp

Budget ongeveer 10k.

Mvg
Tom

Ik denk dat veel forumleden iets anders verstaan onder een dresswatch, die denken daarbij niet aan een chonograaf. :sunglasses:

Maar miscchien vind je een Zenith El Primero mooi; kan denk ik net binnen je budget.

6 likes

Ik had dezelfde vraag laatst.

Een chronograaf wordt al snel een Toolwatch. Ik zou persoonlijk ook voor de bovenstaande Zenith gaan.

1 like

image

Deze pas omgehad maar die vond ik wat aan de kleine kant met zijn 38mm
Het valt we wel op dat het wat meer rosegoud is tegenwoordig en ben misschien meer opzoek naar geelgoud

Misschien is dresswatch wat te overdreven gezegd. Maar iets in die trend van die Omega maar dan het liefst rond de 40mm.

1 like

Je kan ook voor een mooie vintage gouden chronograph gaan, veel meer karakter en in de prijsklasse € 500 - 1500 heb je de wereld aan keus! :sunglasses:

Hier een foto van de mijne een Titus in rose goud in mint conditie en ongeveer 70 jaar oud! :sunglasses:

Uiteindelijk al een keuze gemaakt?

Ik heb wel een bijzondere voor je :wink:

Bandje ligt momenteel bij Haveman om te worden verguld

1 like

De Zenith die ik postte is 42 mm.

Geldt bijvoorbeeld ook voor Deze Frederique Constant Flyback Chronograph Manufacture:

.

1 like