Gouden dresswatch voor 300 euro?

@HanDavinci!!!

Deze fase heb ik ook gehad :joy:, uiteindelijk omdat er goud in een ander horloge zat toch vanaf gezien en een moderne chronograaf erbij gehaald.

Maar om antwoord te geven, ik zou het budget een klein beetje rekken en zoeken naar een mooi model Zenith. De zogenaamde Stellina modellen willen nog wel eens voor leuke prijsjes op te pikken zijn in solid gold. Verdiep je er wel een beetje in want veel komen er uit Italië en dials, kronen etc. wil nog wel eens iets mee zijn. Maar een leuke zoektocht en loop je met een gerespecteerd merk om de pols :wink:

Edit:
Dan krijg je een beetje zo’n modellen dus (snel gevonden, niet goed gekeken hoe correct):
Zenith Stellina 37mm Oversize - €639
Zenith Stellina 37mm Oversize - €520

2 likes

Geweldig al die reacties in het topic en alle prachtige aanbiedingen in mijn berichtenbox!

Ik krijg toch de indruk dat een 9k of 14k Cyma, Tissot of misschien zelfs wel Longines (bijna) tot de mogelijkheden behoort. En dan heb je nog meerdere onbekende Britse merken waarvan ik niet weet hoe het met de kwaliteit is gesteld.

Maar voordat het goud is wat er om mijn pols blinkt zal ik eerst mijn defecte Omega en mijn Octo Missilemaster verkocht moeten hebben, dat heb ik met mezelf afgesproken. Ik blijf me dus nog even inlezen en de markt in de gaten houden. Ook al ben ik erg in de verleiding gebracht door wat mooie aanbiedingen


Off topic: hoe lang duurt het ongeveer voordat je een advertentie mag plaatsen op de horlogemarkt?

Als je gewoon dagelijks mee leest, liked, en reageert op topics, is dat zo voor elkaar.

Hooguit paar weekjes

Ik denk dat je eerder rekening moet houden met een maandje of 3 tegenwoordig.

3 likes

9k is geen goud. Het mag wettelijk gewoon niet zo heten. Bedenk ook dat 9k 2/3e koper of andere meuk is.

1 like

Als je je zoektocht verlegd naar de quartz crisis periode dan heb je ook nog “revue” modellen die meestal goedkoop zijn. Vind ze zelf wat saai


1 like

Als je goed zoekt en geluk hebt met het exemplaar; een Omega GenĂšve?

In het Nederland is het pas goud als het 14k of hoger is (Wettelijk gezien dan).

Inderdaad, captain obvious en dat heb ik al 2 x uitgelegd :wink: :smirk:

Letterlijk gezien heb je alleen gezegd dat 9k geen goud is :wink:

Ik heb volgens mij nog een 14 karaat gouden mechanische Tollet thuis liggen
 300 is misschien wat weinig (Moet hem even goed bekijken) maar heel veel meer hoeft hij niet te kosten.

Zal eens kijken ! Wordt wel pas na het weekend

Edit: zie dat je al wat aanbiedingen hebt gehad en daar nog niet op in kan gaan :slight_smile: mocht je wel interesse hebben dan hoor ik het wel.

2 likes

Erg mooi, sla ik op in mijn geheugen - dank

1 like

Nou, ik ben hier al 62 dagen aan het rondhangen, maar extra rechten, ho maar
 :sweat_smile:

Gewoon nog even actief blijven. Reageren op berichten of foto’s van horloges. Meepraten. En dan heb je na 3 maanden wel je rechten hoor. Las hierboven dat dit is gewijzigd.

Misschien van interesse

1 like

Binnen budget en geserviced: best mooi uurwerkje erin ook

1 like

@Elmar2B: I don’t know how to send you a private message, so I use this thread :man_shrugging:
Did you sell your Marvin Flying Dutchman? I want to by one of these. Thanks :pray: