Vraagje……
Heb het oude horloge van mijn opa gekregen.
Het enige wat ik weet is dat hij 18 karaat goud is.
Kan iemand mij iets meer vertellen?
Wat wil je nog meer weten?
Horloge heb je van je opa gekregen, dan heeft het toch al een flinke emotionele waarde?
Ik denk dat de emotionele waarde het meest telt. Ebel is niet echt een super gewild merk en het is een vrij klein maatje. Het zal dan om de goudwaarde gaan. Eerlijk gezegd zou ik blij zijn met zo’n erfenis, het is een prachtig horloge in een hele mooie staat zo te zien. Ebel heeft ook een hele rijke geschiedenis.
Jazeker! Ik ga hem ook dragen. Ligt nu bij de juwelier om nagekeken te worden.
Kijk dat hoor ik altijd graag!
Helaas kan ik je niet verder helpen met verdere informatie…
Alvast veel draag plezier gewenst met deze prachtige Ebel!
Dank je!
De juwelier kan nog een indicatie van de ouderdom geven, door b.v. te zien wat voor uurwerk er in zit. (Of een foto maken en dat wij dat doen)
Ah, dan zal ik dat nog even bij ze navragen. Dank!
Laat zeker juwelier foto’s maken van uurwerk. Hoop wel dat je een juwelier met horloge kennis hebt gevonden. Want meeste “juweliers” zijn geen horloge makers
Ik heb deze op internet kunnen vinden en heeft er veel van weg.
Deze komt uit het jaar 1950.
Hoop dat je hier wat aan hebt

Lijkt me jaren 60 horloge.
De band is niet origineel Ebel, deze banden werden er in Nederland aan gesoldeerd.
De kasten met uurwerk werden vanuit CH naar Nederland gestuurd en hier was een goud-/ groothandel ( weet de naam niet meer uit mijn hoofd ….) die de banden eraan soldeerden.
Buiten de emotionele waarde heeft het horloge eigenlijk alleen goud waarde.
Weer wat wijzer, dank je.
Dit kwam ik ook nog tegen.
“O SWISS O” on the dial means that the hours (indexes or figures) are in solid gold. This applies to any watch but it is optional.
Leuk weetje, bedankt voor het delen.
Buiten het feit dat het alleen goudwaarde zou hebben moet ik toch complimenteren dat de horloge er picobello uitziet voor haar leeftijd. De dial is retevers om het maar eens bot te zeggen.
Jammer dat er niet echt markt voor is en hopelijk draagt TS hem verders wel, want het zou zonde zijn als deze in het smeltbakje verdwijnt.
Als de juwelier je een leuk bod doet voor het horloge (goud) niet schrikken kan zo een 2 a 3duizend zijn. Maar niet accepteren. Mocht je je horloge wel wegdoen voor de goud prijs loont het echt wel om even te gaan shoppen.
Ene voor 3k weg leggen in de lade, of studie schuld inlossen ect. Had opa ook daar vast wel goed gevoel bij.
Ik ga hem lekker dragen😁.
Schat m als late jaren 50, vroege jaren 60.
Goed merk.
Idd 18k en incl band goed gewicht.
Onbetaalbaar!