Gouden Ebel horloge?

Schat m als late jaren 50, vroege jaren 60.
Goed merk.
Idd 18k en incl band goed gewicht.

Onbetaalbaar! :+1:

1 like

Veruit de beste optie, lekker van genieten!

1 like

Hoe kom jij op 3k voor dit horloge?

3 likes

Ik kreeg dik 800 voor alleen een 18k kast. Bandje lijkt mij meer goud dan mijn oude Eterna kast.

@Loulou1 wat weegt je horloge?

Geen idee. Zodra ik hem terug heb van de juwelier zal hem eens wegen.

1 like

Ik heb hem terug! Band is iets ingekort, zodat ik hem nu kan dragen.
Hij weeg trouwens 64 gram.
Ik zit morgen chic aan het kerstdiner :grin:

22 likes

Weegt :wink:

Dat is mooi om er horen! Geniet er van.

1 like

Mooi hoor :ok_hand: Helemaal in stijl, ook zonder “t” :wink:
Fijne dagen :christmas_tree:

1 like

Chique hoor. Geniet er van. Toch wel een flink stuk goud hé. Meer dan 2000 euro waard minimaal. Zo gek was mijn gok nog niet.

Staat je goed hoor.:grinning:

1 like

Je zat zeker goed ja. Schrok er van, haha. Plekje vrijmaken in de kluis;-)

2 likes

Is het uurwerk ook geserviced…?

1 like

Nee, uiteindelijk alleen de band in laten korten. Hij werkt verder namelijk nog goed, maar is dat nodig? Dan zeker naar een echte “horlogemaker” brengen?

1 like

Bij zo’n oud horloge is t wel aan te raden als je t horloge vaker wil gaan dragen. Door de tijd is alle olie en smering naar de haaien. Als je het nu gebruikt loopt het horloge steeds een beetje schade op.

Draag je t 5x per jaar zou ik t zelf niet servicen. Dan vind ik de slijt zelf acceptabel. Draag je het straks elke zondag dan weer wel.

Voor de lijst met horlogemakers met reviews op HF.

3 likes

Je hebt inderdaad volkomen gelijk, wist niet dat die band zo zwaar was. Vorig jaar zelf wat goud weggebracht en kwam met een paar kasten rond de 800 euro, vandaar mijn opmerking.

2 likes

Is een handopwinder zonder datum; inclusief nieuwe opwindveer pakweg 150 tot 200 euro - give or take enkele tientjes. Dan is-ie tot de laatste schroef uit elkaar geweest, schoon gemaakt, en heropgebouwd met correcte smering.

Bij incidenteel dragen kun je dan pakweg 8 jaar vooruit, bij regelmatig dragen een paar jaar minder.

3 likes

Goeie tip, doe ik dat binnenkort toch maar eens. Handig de lijst met adresjes, dank!

Ik zal hem dan maar eens wegbrengen inderdaad. Dank!

1 like

Staat je erg mooi,geniet ervan !