Her en der volg ik wat horloge blogs/ fora/ sites. Zo nu en dan komt Gear Patrol met een blog over een badass horloge. Ik neem GP niet al te serieus, veelal commerciële inslag (edoch, welke blog is dat niet). Maar goed, nu zag ik toch wel een interessante Citizen voorbij komen voor een slordige 229 euro.
Nu hebben ze bij GP een copy-paste gedaan van Monochrome. Maar dat wil de pret niet drukken; ze hebben wel een punt. Wat een pracht horloge voor (relatief gezien) echt niet veel centen.
Oké, geen saffier glas, design kun je mooi vinden of niet, ik zou de secondewijzer ietske langer hebben gemaakt, uurwerk specs en de sluiting/clasp zijn wat je kunt verwachten op dit prijspunt maar wat een beauty. Te verkrijgen in witte, zwarte en groene sunnburst. Ik ben al fan! Als je op het punt staat een eerste automaat te kopen zou deze bovenaan mijn lijstje staan.
Apart horloge met een merkwaardige modern/klassieke mix, ook nog met zo een ui-kroon.
Secondenverdeling met indices, railroad track erbij,
opgeleukt met de tafel van vijf op de rehaut en vervolgens een zelden vertoonde secondenverdeling op de bezel waarbij je direct vragen hebt over het nut ervan.
Bij het exemplaar met de zilveren plaat zijn ook rode accenten toegevoegd maar door de zilverkleurige rehaut en de witte wijzers en datumring oogt deze toch rustiger.
12 millimeter hoogte die fors overkomt en aan de achterkant zicht op een uiterst saai caliber waarbij de vraag opkomt waarom dit bekeken moet kunnen worden.
Wat precies bedoeld wordt met urban-militairy toolwatch geen idee maar kennelijk is het een trendy term sinds diverse gewapende conficten in urbaan gebied.
Enige echt leuke is de prijs die deze Citizen geschikt maakt als begin van een verzameling.