Gouden horloge

Pas geleden vertelde iemand mij dat je collectie pas af is/volledig is als je een compleet gouden horloge bezit… Zoiets als een full gold Submariner.

Nu vind ik dit wat onbereikbaar, volledig goud is vrij prijzig if you ask me.

Het enige betaalbare exemplaar wat ik tegen kom is bij Rob en nog een automaat ook voor dat geld.
http://www.monsterwatches.nl/index.php/seiko5categorie/seiko5glossy/snzh60

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties? Wat denken jullie van dit standpunt en wat voor modellen zouden jullie kopen rond deze prijs?

Fijne dag!

Kan natuurlijk geen goud zijn voor die centen:)!

Ik vind het onzin. Een collectie of verzameling is nooit af. Je moet lekker zelf bepalen welke horloges je graag zou willen hebben.

Een collectie horloges is nooit ‘af’, dat is het mooie aan het verzamelen ervan. Een collectie wuppies of flippo’s kan ‘af’ zijn.

Daarnaast zijn horloges om gedragen te worden. Persoonlijk zou ik nooit een gouden horloge dragen, dus zal deze nooit in mijn verzameling komen.

Het favoriete horloge in mijn bescheiden collectie is toch wel de Magrette Rose Gold

Staat ook geweldig op de bruine DStrap.

Tja…
Ik wil je topic niet kapen om een discussie te starten over fout goud etc.
Maar in ieder geval slaat voor mij zowel gevoelsmatig, als praktisch een gouden toolwatch nergens op.

Als je het mooi vind moet je het gewoon doen.
Als anderen vinden dat het zo “heurt”, zou ik het gewoon laten.

Omdat smaak heel persoonlijk is, maag ik gelijk een uitzondering op mijn eigen regel. Staal/goud mag wel. Een sub 16613 vind ik prachtig!

m.vr.gr.
Han

dan is mijn verzameling dan maar NIET af, maar ik koop geen gouden horloges (of iets wat op goud lijkt…)

Groet
Herman

wat is dat toch die aversie tegen goud. Neem toch aan dat de meeste een gouden trouwring dragen.
Waarom zou een gouden horloge niet mooi kunnen zijn? Vind inderdaad wel dat de mooie gouden horloges meestal dress watches zijn.

Deze kreet slaat nergens op! Je bepaalt zelf hoe je collectie er uitziet en wanneer deze af is. Het kan nooit zijn dat een ander bepaalt wat je in je collectie moet hebben. (Al zijn er hier veel die dat wel proberen)

GJB2010 Schreef:

wat is dat toch die aversie tegen goud. Neem toch
aan dat de meeste een gouden trouwring dragen.
Waarom zou een gouden horloge niet mooi kunnen
zijn? Vind inderdaad wel dat de mooie gouden
horloges meestal dress watches zijn.

========

Nee, wij hebben ook geen gouden trouwring om.

Gewoon omdat we dat niet mooi vinden.

Dat kan toch??

Een horloge met goud kan erg mooi zijn, zoals bijvoorbeeld de rolex clown. Het horloge wat je in de link laat zien vind ik dan weer he-le-maal niks.

Certina Ds one in rose goud.

Tissot PRS 200

Excuus dat is geen full gold uiteraard… maar gaat om de kleur.

En ik zeg niet dat ik een dergelijk horloge ga kopen of het een foute klok is, wat het misschien wel is. Maar ben gewoon benieuwd wat men zou doen :slight_smile:

GJB2010 Schreef:

wat is dat toch die aversie tegen goud. Neem toch
aan dat de meeste een gouden trouwring dragen.
Waarom zou een gouden horloge niet mooi kunnen
zijn? Vind inderdaad wel dat de mooie gouden
horloges meestal dress watches zijn.

+1

dreski Schreef:

Certina Ds one in rose goud.
http://www.horloge.info/files/certina_ds1-rosegold
-pvd-31210.jpg
Tissot PRS 200
http://img.viss.me/stepio_laboratory_tissot_prs_20
0_prs_200_t067_417_33_041_00_tissot_prs_200_t067_4
17_33_041_00_40_offhttp_www_chrono24_com_en_dealer
_stepio_liste_htm_showid_2694082_stepio_chrono24_c
om_530c75f3f7db52bf3400000e_large.jpg

De Certina vind ik mooi, ook de SS versie echt mooie klok… jammer van de datum… de datum op 4 uur vind ik een echt no go…

Als er dan toch goud in de collectie moet dan maar een witgouden datejust

Alleen jammer dat die meer dan 300 euro kost:P

Ik heb er eentje droeg hem zowiezo naar zelden
maar nu zeker sedert Bram Moscowicz
iets vergelijkbaars schijnt te dragen geef ik de voorkeur
aan m’n Pepsi Watch B)-

Wat mij betreft kan een collectie best wel zonder een gouden horloge. De rosé gouden Magrette is wel een blijvertje in mijn collectie.

Goud(kleurig) vind ik geen must.

Ik heb wel een Halilton van 1965 in goudkleur.

Die gouden glossy SNZH60 is een aanrader. Ik heb die ooit eens voor een ander besteld. Stond prachtig aan mijn pols. (Vind ik niet mooi staan op een zeer blanke huid.)