Hallo, ik ben Maarten en zou even op jullie expertise beroep willen doen.
Wij hebben bij het leeghalen van grootmoeders huis 2 “gouden horloges” gevonden.
Ik kan hier helaas nog geen foto’s bijplaatsen wegens pas lid.
Wie ze eens wil bekijken, laat maar weten en dan stuur ik ze door.
Mvg Maarten
Vergeten vermelden, 1 horloge is van het merk “Titus Geneve” en de andere is van “Willy17”
Zonder foto’s inderdaad lastig. ITA herenhorloges in het goud zijn nogal afhankelijk van de staat ervan. Prijzen variëren van de goudprijs (slechts een paar gram goud) tot 600 Euro voor een erg mooi exemplaar.
Beide zij 18 karaat goud dus hebben al een behoorlijke waarde. Helaas zijn het dames horloges en derhalve niet zo in trek bij verzamelaars alhoewel de titus een prima merk is.
Gelet op de historie zou ik zeggen een beurtje laten geven en in de familie houden.
Had een tijdje geleden iets soortgelijks. Waarde als horloge was (in mijn geval!)niet noemenswaardig maar vanweg volledig gouden band als sloopgoud aardig wat waard (700e)
Zou hier nog eerst wat reacties afwachten voordat je ze als sloop weg doet
Gouden dameshorloges zijn behalve als het A-merk is gewoon sloopwaarde, dit is gewoon realiteit. Eeuwig zonde voor het horloge maar er is gewoon geen vraag naar. Als beide bandjes ook van goud zijn, en daar lijkt het op, dan praat je al met al toch wel over een serieuze hoeveelheid goud.
De bandjes dragen ook 18k stempels. Ik had eigenlijk niet anders verwacht dat het enkel zijn goudwaarde zou hebben. De keukenweegschaal klokt af op 72 gram dus
Nog wel het gewicht van het uurwerk eraf tellen he.
Inderdaad zal het lastig worden om er meer dan de goudprijs voor te krijgen. Als de banden inderdaad ook 18k zijn dan kan het nog een aardig bedrag zijn. Wel even het uurwerk en glas van het gewicht aftrekken.
Zelf zou ik, als het echt een erfenis is, de boel op laten knappen en koesteren.
Ik ga eens met mijn zus overleggen wat haar gedacht erover is en waarschijnlijk zal dan alles wel naar de goudboer gaan veronderstel ik. Ik heb nog een 2tal horloges waar ik jullie gedacht over wil weten. Moet ik dan een nieuw topic starten of kan ik ze hieronder bijposten?
Een nieuwe openen met een goede beschrijving is geen probleem.