gouden insert uit schakel verwijderen/overzetten

hallo allemaal,

Heb recent een Omega polaris gekocht met de titanium kast/band. Helaas bleek zoals bij zovelen dat de gouden omega insert uit de clasp was gevallen. De juiste clasp vinden met intacte insert bleek niet de doen (voor normaal geld dan). Dus heb een rvs clasp gekocht in opknapstaat met exact dezelfde insert. Had ergens gelezen op een amerikaans forum dat deze dezelfde afmetingen zou moeten hebben. Nu komt het… Weet iemand hoe deze bevestigd zitten/kan worden verwijderd? Vermoed dat die met een passing erin zit. Dacht ik vraag het toch even voor ik hem ga verwarmen.

Die plaatjes willen nog wel eens los komen in een warme ultrasoon, kun je terug zetten met 2 componenten lijm.
Die 18k gouden plaatjes zijn voor de meeste banden nog nieuw los te bestellen.
Kijk maar of het zo lukt en anders stuur even het bandnummer door dan kan ik wel kijken of er nog een nieuwe voor leverbaar is.

2 likes

Bedankt voor de tip! Zal zo even de ultrasoon pakken en proberen of die loskomt. Met 2k lijm was ook mijn eerste ingeving om hem weer in de andere clasp vast te krijgen.

Band nummer is trouwens 1475/448.

Eventueel van onderen verwarmen met een aansteker/vuurtje. Met meer warmte zal het nog gemakkelijker loskomen.

Helaas, 2x een halfuur in de ultrasoon op de heetste stand heeft niet geholpen en voorzichtig verwarmen van de achterkant met wat kloppen/duwen ook niet. Denk dat hier iets van pennetjes aan de achterkant zitten die hem vastzetten in de schakel. Maak dus graag gebruik van je aanbod @Floris155 .