Gouden IWC zakhorloge, zwaar beschadigd

Dit was vroeger het horloge van mijn opa. Ik heb het jaren geleden van mijn vader gekregen.

De deksel is echter zwaar beschadigd en kan ook niet meer goed dicht. Ik vermoed dat iemand zonder enige kunde of inzicht desastreuze acties heeft uitgevoerd.

Mijn vraag… is hier nog iets aan te doen om het in goede staat te krijgen?
Misschien het deksel vervangen?

Ik heb het ooit bij een goudsmit gebracht, die kon er niet veel mee…

1 like

1 like

Je zou toch zeggen dat een goede ambachtsman dat wel kan herstellen.

2 likes

Dat geeft iig wat hoop. Maar dan moet ik die persoon nog wel zien te vinden… :blush:

1 like

Ja, ik weet het haast wel zeker. Ik weet niet of een goudsmid standaard aan schadeherstel doet, maar ik ben ervan overtuigd dat er ambachtslieden zijn die deze schade met hun ogen dicht zouden kunnen herstellen, als ik zo naar de beschadigde deksel kijk.

Het is in ieder geval duidelijk dat je een schadehersteller nodig hebt. En ik zou niet verbaasd zijn als een plaatwerker er iets mee kan.

1 like

Een goede goudsmid moet dit plaatwerk kunnen herstellen. Daar gaan natuurlijk wel tijd in zitten. Kwestie van rondvragen om er een te vinden denk ik.

2 likes

Dankjulliewel, ik ben inmiddels druk aan het googelen.

Ik had even weinig vertrouwen na het bezoek (een paar jaar geleden) na het bezoek aan die andere goudsmit.

Ik laat weten of het gaat lukken! :blush:

2 likes

Als je geen oplossing vindt en veel tijd hebt, laat maar weten. Ik heb al een paar deksel kunnen hervormen.
Mvg,
BD

5 likes

Ik zou eens kijken wat @brunod al allemaal gerepareerd heeft.

Ik denk dat je bij hem in zeer goede handen bent!

3 likes

Ik heb hier ooit een Omega horloge naartoe gebracht voor reparatie aan een horlogepoot. Wellicht kan je het hier proberen.

1 like