Gouden lincoln horloge met nr 17

Hallo, ik zoek informatie over een Lincoln horloge met nr 17 van goud dus ook de voor en achterplaat.weet iemand wat meer hierover.ik heb mij laten vertellen dat dit horloge vroeger bij een aankoop van een limosine erbij werd gegeven ?.foto komt nog

Lekker op internet zoeken, maar niet op ons mooie forum…

1 like

Pff ik kreeg er geen bij m’n limosine :thinking:

2 likes

is dat limonade met sineappel?

1 like

Ik kan echt totaal geen chocola maken van je omschrijving. Foto’s dan inderdaad maar, en liefst in een beetje goede resolutie.

http://www.mememaker.net/static/images/memes/3542088.jpg

1 like

5 likes

Dag Peter,
De foto’s staan er nu bij.
Ben benieuwd !

Lincoln is een merknaam van Bulova

Horloge lijkt me uit de jaren '60
14kt goud
17 steens uurwerk

1 like

Heb ook ooit een Lincoln gehad; en kende de Bulova-link niet. Leuk! :thumbsup:

Voor het geval Dennis de waarde wil weten denk ik dat we snel klaar zijn: Uurwerkje en glaasje er uit, wegen, en omrekenen naar 24 karaats-waarde in grammen. Verzamelaarswaarde is er voor dit merk bij mijn weten niet. Wel een aardig ding, niks mis mee.

1 like

Lincoln is een merknaam van Bulova. Waarschijnlijk een naam om een afwijkende kwaliteit of stijl mee uit te dragen. Bulova heeft tientallen merk- en modelnamen, waaronder exoten als Dive Bomber, Ruxton en Miss Fifth Avenue maar ook merken waarvan je misschien denkt “hé, daar heb ik wel een van gehoord!” als Mortima, Mignon, Caravelle en Westfield.
Wat een heerlijk boek die Pritchard smiley

Citaat van @hendrik uit '07​:sweat_smile::wink:

Welkom nieuw lid al twee uur

3 likes

Hallo allemaal,
Bedankt voor het meedenken in deze.
Mijn eerste info komt van een juwelier uit zwolle “van Klaveren” en hij melde naast het verhaal van hier boven dat de eerste horloges nr 15 hadden en de horloges met nr 17 hebben een secondewijzer ??

Is hier ergens iets van waar of allemaal een verzinsel.

Lijkt me meer dat het cijfer aangeeft het aantal “jewels” (de behuizing waar de assen in draaien).

Maar ik ben geen juwelier…

Kan wel zijn dat een 15 jewel geen secondewijzer heeft. Hoe hoger dat getal des te meer dingen aangestuurd kunnen worden.

Maar als je dit al weet via je juwelier allemaal wat wil je dan nu eigenlijk weten ?

Die juwelier is duidelijk geen horlogemaker; en zelfs een goed ingevoerde leek, zoals velen hier :wink: weten wel beter. 17 slaat op het aantal robijnen lagerstenen in het uurwerk; een uurwerk met 15 stenen heeft doorgaans een ongesteend centrumrad. E.e.a. heeft niets met wel/geen secondenwijzer te maken.

Het getal 17 op de wijzerplaat wordt meestal gecombineerd met de aanduiding “rubis”, “steine”, of “jewels”.

3 likes

Kalm blijven, wir shaffen das

Een 15 jewel kan net zo goed een secondenwijzer hebben. Is gewoon een kwestie van het secondenrad-asje langer maken, gaatje in de wijzerplaat, wijzertje er op prikken, klaar. Is dan een de-centrale secondenwijzer.

2 likes

Igor,
Hij wou hem van mij kopen, vandaar deze vraag, dit was wel +/- jaar geleden hoor

1 like

Heb nog veel te leren :wink:

2 likes

Ze zin heeeel zeldzaam want je moest ze inleveren bij verkoop van je limosine :smirk: