In de kast staat het getal 8843 8(=dameshorloge)8(=quartz)4(=niet waterdicht)3(=?).
Op het uurwerk staat een serienummer beginnend met 4, dus 1978 geproduceerd.
Verder staat er geen type in.
Kan iemand iets zeggen over het kaliber?

In de kast staat het getal 8843 8(=dameshorloge)8(=quartz)4(=niet waterdicht)3(=?).
Op het uurwerk staat een serienummer beginnend met 4, dus 1978 geproduceerd.
Verder staat er geen type in.
Kan iemand iets zeggen over het kaliber?
Ziet er inderdaad uit als een oud jaren '70 caliber. Als je die knop indrukt zal ie wel snel gaan draaien, typisch zo’n onhandig jaren '70 systeem om de tijd in ts stellen. Maar wat wil je precies weten dan?
ik heb gauw ff gekeken in de Ranfft database http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk
Maar daar lijkt ie niet tussen te staan. Komt ook doordat het een dames uurwerk is. 99,99% van de verzamelaars doet daar niets mee.
Het kwartsuurwerkje loopt niet goed.
Ik vind het altijd een veilig idee bij het schoonmaken/smeren te weten hoe duur een vervangings exemplaar is. Wat mij opvalt is dat de stappenmotor zo groot is.
In de Omega database kan ik hem ook niet vinden.
Bij een veilingsite zag ik een iets ander model waar in de kast 8842 stond.
Deze is ook niet te vinden in een database.
Het is niet zo zeer voor de verzameling als wel dat mijn vrouw hem zo nu en dan draagt en er aan gehecht is. Toch wel leuk als de wijzers goed bewegen.
Dat knopje is niet het probleem, bijzetten hoefde maar zelden.
Als ie een beetje moeilijk loopt is een drupje horloge olie op de asjes vaak al voldoende. Het mooiste is natuurlijk helemaal uitelkaar halen, alle lagertjes schoonmaken enz, maar dat is wel een heel gepriegel met zo’n klein uurwerk. Soms is een paar drupjes olie op de gaatjes van de asjes op de achterkant al genoeg.
Kijk eens naar deze link: http://www.lamesuredutemps.com/one.cfm?Constellation%20Quartz&uuid=DAB8604D-9EAF-2C64-0487929C2FBA2669 op de rand naast de batterij staat een Omega caliber nummer.
Het eindigt waarschijnlijk op 50.
Met vriendelijke groet,
Inca
Beste Inca,
Hartelijk dank voor deze tip. Het leken krasjes/beschadigingen.
Onder de microscoop 20x was het goed te lezen: 1353.
Met google dit plaatje gevonden:
Deze uurwerkjes worden aangeboden tussen de 40 en 60 euro.
Dus nu durf ik het uurwerkje zelf te reinigen en te smeren.
Met vriendelijke groeten,
Jan