Mijn schoonvader kwam afgelopen weekend aanzetten met een doosje van zijn vader met daarin verschillende gouden objecten. Ook een horloge en een zakhorloge, en de wel bekende zin: “Jij bent van de horloges, wat moeten we hiermee?” werd uitgesproken.
Zodoende: Ik heb het horloge en het zakhorloge schoongemaakt en de glaasjes gepoetst. Het zakhorloge liep wonderbaarlijk genoeg nog strak op tijd. Maar de Tissot heeft nog wat aandacht nodig (loopt wonderwel nog binnen een minuut op 24 uur).
Mijn vraag;
Ik ben dus opzoek naar een horloge maker die hem een servicebeurt kan geven maar vooral de wijzers baren mij zorgen. Die zijn uiteraard niet origineel maar zou ik graag wel weer in oude stijl terug zien. Zijn deze wijzers lastig verkrijgbaar of zegt iemand hier; die heb ik nog wel liggen (of iets wat er sterk op lijkt en op past).
De missende kroon maak ik me niet heel veel zorgen om, daar heeft een horlogemaker vast een passend alternatief voor.
Andere optie die ik nog overwoog:
Via eBay een volledig uurwerk + wijzerplaat bestellen en hem zelf in de kast zetten. Kost +/- €150, alleen zonder de garantie dat ie niet alsnog een servicebeurt moet.
Het belangrijkste: het is een erfstuk, mijn schoonvader heeft niet veel met horloge maar zou hem graag zo nu en dan eens dragen. Dagelijks draagt ie een Citizen Solar die ie van mij gekregen heeft
Ik heb wel een setje wijzers dat ongeveer uit de juiste periode komt. Helemaal de juiste zijn het niet, ze hebben namelijk lume en dat zullen de originele waarschijnlijk niet gehad hebben.
Overigens is 150 Euro voor een donoruurwerk wel heel erg duur. Het zijn geen zeldzame uurwerken, voor 150 Euro koop je met wat zoeken een compleet horloge in redelijke staat met dat uurwerk.