Gouden Tissot

Een tijdje terug is mijn peetoom overleden. Omdat hij verder niemand had zijn al zijn bezittingen naar mijn moeder en haar broers gegaan.

Nou had ik een tijdje terug al eens geroepen mocht hij leuke horloges hebben denk dan aan mij.
Nou kreeg ik dus het leuke nieuws dat er een mooie seiko zou zijn.

Gisteren was ik weer bij mijn ouders en ik kreeg het horloge in mijn handen gedrukt.
Eerste indruk was goed, hij had wat krasjes en de batterij was leeg maar het was een leuk horloge.
Geen concurrentie voor mijn Speedmaster of Superocean. Maar als ik een avondje zou stappen zou ik hem zeker dragen.

Na een paar biertjes bleek dat er nog een horloge was, een gouden zelf. Niemand wilde die hebben dus ons mam heeft hem meegenomen. Ze wil later naar een goud wissel kantoor gaan.
Ik dacht ga eerst kijken voor hij weg is.

Het bleek een prachtig Tissot horloge te zijn. Het glaasje heeft wel wat krassen en het bandje is aan vervanging toe.
Hij heeft het horloge gekregen van zijn werkgever Philips


Nu heb ik een aantal vragen
-Welk type is het? (krijg niet het exacte model gevonden)
-Is het de moeite om het horloge op te knappen?
-Wat zouden de kosten zijn om het op te knappen?
-Kunnen jullie iemand aanbevelen voor de reparatie(omgeving Eindhoven)

1 like

Klopt zijn in diverse type wijzerplaten verkocht toen. Ik heb er zelf enkele gehad. Zit ongeveer 8 gram 14 k goud in dus je kan de waarde zelf berekenen.

Vermoedelijk zit dit uurwerk erin.

Opknappen is altijd de moeite als je hem in ieder geval wil houden als aandenken. Ik stuur je wel een PB woon zelf omgeving Eindhoven en wil je daar wel bij helpen.

2 likes

@wbcoupe servicebalie!

Leuke tissot.
In goud zie je ze niet vaak.

@Tokes

2 likes

Deze kreeg men na 25 jr bij Philips. Enige jaren terug heb ik de revisie van die van mijn oudste oom voor hem geregeld.

Er zit inderdaad het getoonde automaat-uurwerk in.

100% origineel.

2 likes

Staat erop cal. 2471

Tissot was in die tijd niet erg creatief met namen. Ongeveer alles wat waterdicht was heette Seastar, de modellen die dat niet waren hadden vaak helemaal geen naam, zoals deze. Als je online wat zou willen terugvinden zou je op het ref. nummer moeten gaan zoeken, dat staat binnenin de achterzijde van de kast. Maar als ik het goed zie is dit een monobloc kast dus zou het hele uurwerk er via de voorkant uit moeten om dat nummer te kunnen lezen.

Heb nog even door m’n oude catalogi gesnuffeld maar dit model ook niet kunnen vinden. Hier een die enigszins in de buurt komt, maar hij is net anders (en ook geen automaat maar een handwinder):

2 likes

Gisteren even langs geweest bij @rico1965
Die heeft het horloge op de tachymeter gelegd en nagekeken.


Het horloge liep nog verrassend goed dus dat was een meevaller.
Hij heeft hem nog net wat beter afgesteld en adviseerde om niet meer te doen dan wat poetsen en een nieuw bandje te kopen.



Het wat een prettige ervaring en ik ben weer wat wijzer geworden.
Nu ga ik aanstaande zondag op de rikketikbeurs opzoek naar een bandje en nog een pushpin (1 werkte niet optimaal meer)

4 likes

En nu weet je gelijk het ref. nummer, 43006

Hier staat er nog een te koop:

1 like