Deze kreeg men na 25 jr bij Philips. Enige jaren terug heb ik de revisie van die van mijn oudste oom voor hem geregeld.
Er zit inderdaad het getoonde automaat-uurwerk in.
100% origineel.
Deze kreeg men na 25 jr bij Philips. Enige jaren terug heb ik de revisie van die van mijn oudste oom voor hem geregeld.
Er zit inderdaad het getoonde automaat-uurwerk in.
100% origineel.
Staat erop cal. 2471
Tissot was in die tijd niet erg creatief met namen. Ongeveer alles wat waterdicht was heette Seastar, de modellen die dat niet waren hadden vaak helemaal geen naam, zoals deze. Als je online wat zou willen terugvinden zou je op het ref. nummer moeten gaan zoeken, dat staat binnenin de achterzijde van de kast. Maar als ik het goed zie is dit een monobloc kast dus zou het hele uurwerk er via de voorkant uit moeten om dat nummer te kunnen lezen.
Heb nog even door m’n oude catalogi gesnuffeld maar dit model ook niet kunnen vinden. Hier een die enigszins in de buurt komt, maar hij is net anders (en ook geen automaat maar een handwinder):
Gisteren even langs geweest bij @rico1965
Die heeft het horloge op de tachymeter gelegd en nagekeken.
En nu weet je gelijk het ref. nummer, 43006
Hier staat er nog een te koop:
Bijzonder mooi
Begrijpelijk, hij is heel mooi geworden!
Is ie geserviced? Dat kan je beter wel doen als je m veel wilt gaan dragen.
Zijn mooie horloges.
Mooi horloge met wat karakter
Heb hem na laten kijken door @rico1965
Maar ik ga hem niet vaak dragen, af en toe bij speciale gelegenheden.
Ik weet niet of Rico een horlogemaker is. Nauwkeurigheid op timegrapher zegt niet alles.
Dan kan het prima.
Ik zou toch een beurt overwegen, ook al ga je hem af en toe dragen. Amplitude is best laag (ik neem aan dat dit bij maximale opwinding is) hetgeen toch wel wijst op service behoefte. Zonde als er onnodige slijtage gaat optreden.
Ik heb ook zo een phillips tissot van mijn opa
Wat is zo een horloge waar hij is ook 14k
Je zou het eens bij een expert van Catawiki kunnen vragen. Die geven graag aan wat een horloge waard is. Hier worden geen horloges getaxeerd.
Of gewoon de tweede post van dit topic lezen, daar staat het letterlijk genoemd.
Ja die geven een veel te hoge prijs aan.
Ik heb er ook zo een, uit 1962 , jubileum horloge van mijn vader bij Philips.
Deze heeft dringend groot onderhoud nodig. Advies voor een horlogemaker met ervaring op dit gebied? Woon in Drenthe
Dank voor de info!