Gouden Tissot

Deze kreeg men na 25 jr bij Philips. Enige jaren terug heb ik de revisie van die van mijn oudste oom voor hem geregeld.

Er zit inderdaad het getoonde automaat-uurwerk in.

100% origineel.

2 likes

Staat erop cal. 2471

1 like

Tissot was in die tijd niet erg creatief met namen. Ongeveer alles wat waterdicht was heette Seastar, de modellen die dat niet waren hadden vaak helemaal geen naam, zoals deze. Als je online wat zou willen terugvinden zou je op het ref. nummer moeten gaan zoeken, dat staat binnenin de achterzijde van de kast. Maar als ik het goed zie is dit een monobloc kast dus zou het hele uurwerk er via de voorkant uit moeten om dat nummer te kunnen lezen.

Heb nog even door m’n oude catalogi gesnuffeld maar dit model ook niet kunnen vinden. Hier een die enigszins in de buurt komt, maar hij is net anders (en ook geen automaat maar een handwinder):

2 likes

Gisteren even langs geweest bij @rico1965
Die heeft het horloge op de tachymeter gelegd en nagekeken.

Het horloge liep nog verrassend goed dus dat was een meevaller.
Hij heeft hem nog net wat beter afgesteld en adviseerde om niet meer te doen dan wat poetsen en een nieuw bandje te kopen.

Het wat een prettige ervaring en ik ben weer wat wijzer geworden.
Nu ga ik aanstaande zondag op de rikketikbeurs opzoek naar een bandje en nog een pushpin (1 werkte niet optimaal meer)

7 likes

En nu weet je gelijk het ref. nummer, 43006

Hier staat er nog een te koop:

1 like

Hij is af, ben er heel blij mee.

21 likes

Bijzonder mooi :+1:

1 like

Begrijpelijk, hij is heel mooi geworden!

1 like

Is ie geserviced? Dat kan je beter wel doen als je m veel wilt gaan dragen.

Zijn mooie horloges.

2 likes

Mooi horloge met wat karakter

1 like

Heb hem na laten kijken door @rico1965
Maar ik ga hem niet vaak dragen, af en toe bij speciale gelegenheden.

Ik weet niet of Rico een horlogemaker is. Nauwkeurigheid op timegrapher zegt niet alles.

Dan kan het prima.

2 likes

Ik zou toch een beurt overwegen, ook al ga je hem af en toe dragen. Amplitude is best laag (ik neem aan dat dit bij maximale opwinding is) hetgeen toch wel wijst op service behoefte. Zonde als er onnodige slijtage gaat optreden.

1 like

Ik heb ook zo een phillips tissot van mijn opa

Wat is zo een horloge waar hij is ook 14k

Je zou het eens bij een expert van Catawiki kunnen vragen. Die geven graag aan wat een horloge waard is. Hier worden geen horloges getaxeerd.

2 likes

Of gewoon de tweede post van dit topic lezen, daar staat het letterlijk genoemd.

1 like

Ja die geven een veel te hoge prijs aan.

Ik heb er ook zo een, uit 1962 , jubileum horloge van mijn vader bij Philips.
Deze heeft dringend groot onderhoud nodig. Advies voor een horlogemaker met ervaring op dit gebied? Woon in Drenthe

:point_down:t2:

Dank voor de info!

1 like