Gouden Tusal - typisch 25 jr in dienst horloge

Van mijn opa geërfd. Een typisch 25 jaar in dienst horloge. Zie ook de gravering op de achterkant, uit dat heb ik het vermoeden dat het horloge uit de jaren 70 komt.

Nu hecht ik geen emotionele waarde aan de horloge. Dit omdat ik geen band had met mijn opa en geen horloges draag. Ik ben eigenlijk opzoek naar wat ongeveer de waarde van dit horloge zou kunnen zijn en wil graag er iemand blij mee maken die het geweldig vind om vintage horloges te dragen. Iemand anders er blij mee maken ligt veel meer in de aard van onze familie dan het te laten verjaren in een kastje.

4 likes

Uiteraard werkt het klokje

Leuk horloge! Typisch iets van die tijd inderdaad.
Dit was de jubileum-Tissot van mij opa:

Waarde is de goudprijs van de kast.

3 likes

Omdat de goudprijs hoger is dan de verzamelwaarde, dicteert dit inderdaad de waarde. De kast zal een tiental gram wegen, de waarde is daarmee enkele honderden euros. Als het geen goud geweest was, zou de waarde een paar tientjes zijn.

4 likes

Leuk! Ik heb een Certina in deze categorie:

Van de opa van mijn vrouw geweest.

5 likes

Je inbox zal wel vol staan inmiddels haha.

Voor de rest heb in geen nuttige toevoeging helaas.

2 likes

Want? Niet een heel bijzonder stuk behalve eventueel emotionele waarde die er hier niet is.

1 like

Is het bandje zelf ook goud? Als het een gouden fixo-flex bandje zou zijn, dan heb je eventueel wel iets bijzonders. Anderzijds zou dan ook de sloopgoud waarde ineens een stuk hoger zijn. Staan er merktekentjes in de band?

1 like

@Guust yes! Gouden fixo-flex-s bandje.

1 like

Die heb je goud kleurig maar ook van 14K goud. Dan is de band alleen al zo maar 750 tot 1500 euro waard afhankelijk van de staat. Google maar eens op “fixo flex gold” Deze wil je:

En deze niet:

https://www.amazon.nl/Fixoflex-Trekkoord-roestvrij-horlogeband-origineel/dp/B09NMC7NFH/ref=asc_df_B09NMC7NFH/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=617008938139&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=2641733988530196261&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1010751&hvtargid=pla-1605784664051&psc=1

Een juwelier kan je zo vertellen of het echt goud is of niet

1 like

Ik heb al 100en fixo’s van horloges afgehaald maar nog nooit een gouden exemplaar gehad dus die kans is heeeeel klein.

1 like

Klopt helemaal. Dit staat op de endlink.

Plated stainless steel? In iedergeval geen vol goud en roestvrij stalen achterkant

1 like

Het is de goedkope variant :wink: Jammer! haha