Is er iemand die iets kan vertellen over dit horloge. Volgens mij is het niet compleet.
Hoe is het mogelijk dat een gouden horloge merkloos is.
Merkloos zal deze toch niet zijn als ik zo de inscriptie op het uurwerk zie…
Er is hier ongetwijfeld iemand die jou daarover meer kan vertellen obv deze foto’s
Gaaf ding, vooral de dubbele functie, zie je niet vaak.
Hoe lees je eigenlijk de datum en maand af of missen er 2 wijzers?
Hetzelfde caliber van FHF ?
Mooi horloge. Gouden kast heeft wel goudmerken denk ik.
Er mist het één en ander, je ziet nog schroef gaten.
Ik denk dat “een horlogemaker” in 1920 of zo een mooie gouden kast heeft gekocht en een FHF uurwerk. Zijn van die half afgewerkte uurwerken. Zelf afgewerkt en een mooie complicatie ingebouwd. Misschien heeft de naam ooit op de plaat gestaan, maar is er vaak op geschilderd of gestempeld en niet “mee gebakken”. Maar ja, dan had er “Janssen Hoogeveen” op gestaan. (Eerder een Fransman denk ik). Heb je meestal niet zoveel aan. Gezien de (incomplete) complicatie zal ie zo wat meer opbrengen dan alleen de (hele dunne denk ik) gouden kast. Voor de liefhebber.
Bedankt voor je informatie Martijn,
Ik dacht zelf ook dat ze het dag en maand gedeelte hadden gedemonteerd bij reparatie.
Heel jammer dat ze gekozen hebben voor de amputatie… ik had het graag laten repareren.
Het was het horloge van mijn overgrootvader.
Graag gedaan, idd erg jammer, maar ooit was het de goedkoopste optie. Overgrootvader moet wel een bemiddeld man zijn geweest.