Kan iemand deze identificeren? Gouden zakhorloge, uit erfenis.
Kan je ook foto’s van het uurwerk zelf plaatsen? Dat zal voor de kenners van dit soort horloges een hoop extra informatie kunnen geven.
Klaiber is niet gekend in Mikrolisk dus dat is al een dood einde. Ik kan op het internet enkel een advertentie in Spanje terugvinden:
Zou ongeveer hetzelfde kunnen zijn, de wijzerplaat is identiek, iets andere wijzers. Het binnenwerk is een polshorloge werkje dat met een dikke plastic spacer in de veel grotere kast zit. Paar tientallen jaren oud, geen antiek.
Ik twijfel ook heel hard of het echt goud is - kijk eens of er aan de binnenkant van het achterdeksel merktekens staan. Kan je ook meteen een foto van het binnenwerk nemen. Maar naar gut feeling toe, als die werkt is die misschien een 10-20 euro waard ofzo.
Ik ben nieuw op dit gebied. Zal eens kijken hoe ik de kast veilig open krijg.
Geen probleem hoor, maar weet uit ervaring dat ze daar een hoop extra informatie uit kunnen halen. Wel voorzichtig zijn met open maken, zou zonde zijn als er beschadigingen op komen.
Ik denk dat het een nepperd is. Geen merktekens in achterkant, lijkt meer op koper en voorkant voelt als plastic.
Zie foto en opmerking in andere bericht.
Maakt de emotionele waarde niet anders. Ik heb ook diverse items uit een erfenis verkregen, € waarde weinig tot 0, emotionele waarde bijzonder hoog
Wat alleen jammer is dat deze overleden persoon, deze (en nog 2 andere) denk ik gekocht heeft als een soort belegging, in de veronderstelling dat het wel wat waard was/zou worden.
Dat maak ik helaas te vaak mee, wanneer de boedel beschreven moet worden. Men denkt het spreekwoordelijke goud in handen te hebben maar je moet ze helaas teleurstellen. Gelukkig kom ik ook wel eens zaken tegen waarvan men denkt dat het geen waarde heeft, maar dat juist wel heeft.