Gouden zakhorloge

Beste, ik heb een gouden zakhorloge van mijn overgrootvader, volgens mijn vader heeft hij die ontvangen als hij gepensioneerd werdt. Ze IS gemaakt of toch geleverd door een horlogerie in maastricht in de grootstraat

2 likes

welkom en gefeliciteerd met het zakhorloge,
hoort er nog een vraag bij?
niet dat ik zou kunnen antwoorden maar misschien anderen wel.

Ik zou graag enkele fotos toevoegen en veremos of iemand kennis heeft van deze horloges

Druk op omhoog staande pijltje rechtsonder

10 likes

Erg fraai!

De afwerking is vrij goed, ik vermoed dat het horloge van begin 1800 is. Er zit een inkeping in het achterdeksel, als je daar een scherp mesje in zet en wat drukt dan klapt deze open. Als je dit niet aandurft even langs een uurwerkmaker.

Begin 1900 bedoel je?
De wijzerplaat is inderdaad erg klassiek, maar de versiering van de deksel lijkt mij niet zĂł oud ?

image

Deze?

2 likes

image

2 likes

Beste, weet je op dit een interesante horloge is?

Mischien waardevol of met geschiedenis

Dank voor jullie informatie… Ik wens jullie allen nog een heel fijne avond

Geachte heer Stef,onze verontschuldiging voor het niet onmiddellijk verstrekken van de gevraagde informatie.

De afdeling direct response is helaas met kerstreces :man_shrugging:

3 likes

Emotionele waarde is belangrijk omdat het horloge van je overgrootvader was.

Economische waarde enkel de goudprijs, kan niet beoordelen of het verguld of massief goud is.

Wat is interessant, persoonlijk vind ik het een erg mooi horloge met fraaie decoratie en een mooie rustige wijzerplaat.

ChatGPT gaat nooit op vakantie… Maar die genereert dan weer wel generieke omzin…

Tja, weer een generatie X lid dat stante pede resultaat wil; zo niet, ajuu en tabee.

Nou wat mij betreft - insgelijks. En fijne dagen nog hoor. :christmas_tree:

O ja, het urenrad is een tandje versprongen. 99% zeker omdat het spreidveertje te vlak geworden is. Daardoor staan de wijzers nu niet meer goed uitgelijnd.

2 likes