Gouden zakhorloge

Mijn schoonouders hebben een oud gouden zakhorloge, dat ik recent eens van dichtbij heb bekeken. Het is niet bekend hoe oud het horloge is, maar in ieder geval 40 a 50 jaar, en misschien wel wat ouder.

Wat ik niet begrijp is dat ik nergens een merk kan vinden, op de wijzerplaat staat helemaal niets, en als ik de achterkant openmaak zie ik alleen de volgende inscripties:

  • 14K (het zal dus wel 14K goud zijn)
  • N27601 (een type-nummer??)
  • Cylindre 10 Rubis

Komen dit soort “merkloze” horloges vaker voor? Iemand een idee hoe dat zit. Bij interesse kan ik wel een paar foto’s plaatsen

ben geen echte kenner, maar zakhorloges zonder merknaam komen zeker vaker voor; op de uurwerken staat vaak ook geen fabrikaat.
Ik ben er niet zeker van, maar “14K” hoeft dacht ik niet te staan voor massief goud, als dit wel 't geval is zal er waarschijnlijk een edelmetaal-stempel bij moeten staan (merkteken een kroontje??); zilveren kastjes komen heel veel meer voor.
“Cylindre 10 rubis” geeft aan dat het een uurwerkje met cylindergang betreft; misschien een standaard ebauche-uurwerk?
Geen idee hoe kostbaar 't is (valt eerlijk gezegd vaak erg tegen), maar 't is vermoed ik wel ouder als 50 jaar; zou makkelijk 80-100 jaar oud kunnen zijn.
Fotootjes zijn altijd leuk!
Groet,
Paul