Gouden zakhorloges Mellet en Omega

L.S.,
Ik ben in het bezit van 2 mooie gouden zakhorloges waarvan ik graag wat meer zou willen weten waaronder de waarde. Een is van Auguste Mellet, 18k, Cylinder, met het nummer 4863 erin gegraveerd, met Romeinese cijfers en gewone cijfers. Diameter is 5 cm en achterkant heeft dubbel klepje.

De ander is een gouden omega diameter 4 cm.

Weet iemand hier meer van? hartelijke groet Jan

Een paar foto’s zou erg helpen.

Je hebt geluk.Vaak krijgen de nieuwelingen, die net ingeschreven al de waarde van hun horloge vragen meteen dingen te horen als tweemaal de helft oid. :wink:

Zakhorloges worden nauwelijks verzameld, dus is er weinig vraag, dus is de prijs vaak nauwelijks meer dan de waarde van het edelmetaal.
Horloges met cylinderwerken zijn (vanwege de problemen bij het afstellen) niet erg geliefd, wat de waarde ook niet echt goed doet.
Goede/bekende merken kunnen de waarde doen toenemen.
Plaats wat duidelijke, van dichtbij opgenomen foto’s van de horloges op een neutrale achtergrond, dan kan er meer over gezegd worden.

The only hands I want to see on a picture of a watch are those of the watch.

2 likes

Veel dank voor de snelle respons

5 likes

Ik kan je helaas weinig antwoorden geven, maar die Omega :heart_eyes:

1 like

Kun je ook uurwerkfoto’s maken?

Dat zijn twee heel mooie zakhorloges. :+1:
Het exemplaar met de Romeinse cijfers is aan het model te zien de oudste, ik schat rond 1875.
De Omega is te dateren via het nummer op het uurwerk.

De Omega schat ik 1920-1930.

Dank voor de reacties! Bij deze een foto van het uurwerk van de Auguste Mellet

In een adresboekje uit 1867-1868 is te zien dat horloges van Auguste Mellet verkocht werden in Den Haag, op Noordeinde 58. :smile:

2 likes

Leuk om ook de historie van de uurwerken te zien. :+1:

Oh wat super leuk! Kan ik dat adresboekje op internet vinden?

Via google zoeken op montre auguste mellet,daarna op afbeeldingen, dan vind je deze afbeelding veel scherper op het stamboomforum.nl
Op de afbeelding staat : Auguste Mellet, opvolger van M. de Bij en zoon, enz.
Ik denk dat het een juwelier geweest is is die de zakhorloges onder zijn eigen naam verkocht.

Veel dan! ik, heb geprobeerd het te vinden maar is helaas niet gelukt. Kun je me de link geven?

Volgens mij moet het zo lukken.
https://www.google.nl/search?q=montre+auguste+mellet&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiCncfj9_rWAhWBtBoKHalhBs4QsAQIKQ&biw=1344&bih=735#imgrc=IdlEpcE0G_e-vM:

2 likes

Ja! top, veel dank!

Beste Alle,

Ik ga de twee zakhorloges op marktplaats zetten. De gouden omega voor euro 500,- en de gouden Auguste Mellet voor euro 1000,-. . Iemand vanuit het forum nog belangstelling?

Tikje ambitieus lijkt me

In alle eerlijkheid;

Ik weet niks van zakhorloges maar wel iets van aantrekkelijke horloges in het algemeen. Ik denk dat die Omega wel wat meer waard is. Die wijzerplaat in prachtige bicolour, deco numerals… Soit

Dank voor snelle reactie en de tips!