Gouden zodiac Dameshorloge

Ik wil het gouden Zodiac dameshorloge met gouden band van mijn in 1988 overleden moeder verkopen. Het horloge is omstreeks 1960 gekocht bij Spritzer en Fuhrmann op Curacao,. Het horloge zit nog in het originele doosje. Weet iemand een liefhebber of wie zoiets verkoopt? Weet ook iemand wat zo’n horloge waard is. Zie foto

Niemand in de familie die het wil dragen?
Gouden dameshorloges zijn zelden meer waard dan de waarde van het goud waarvan ze gemaakt zijn. Verkopen als sloopgoud levert dus net zoveel op.
Ik zou het dus bewaren als aandenken.

Foto’s uploaden is heel simpel, gewoon het icoontje met het pijltje klikken en je foto selecteren.

Niemand wil het dragen. Hoe plaats ik een foto op dit forum?

Het icoontje met het pijltje omhoog bovenaan het tekstvak klikken en je foto selecteren.

gelukt en bedankt. Het probleem is dat het bandje veel te klein is en dat mijn echtgenote en dochters het horloge ook veel te klein vinden.

Ik snap het, helaas geldt dat momenteel voor bijna alle dames, dus is er bijna geen vraag naar zulke horloges.

Weet je overigens zeker dat het een massief gouden horloge is? Dan moeten er goudtekens op de kast en band staan.

Klein wordt groot, groot weer klein, bootcuts worden skinnies, skinnies worden weer bootcuts, oversized wordt slimfit en wordt ooit weer sized, grunge wordt hipster wordt dandie met zakhorloge en weer grunge, good old fleeze keert vast weer eens terug en ook de ‘brommer’ zou zo weer eens de scooter kunnen gaan vervangen, wie weet. Veel gekomen en gegaan en weer teruggekomen de afgelopen decennia :wink:

Wie wat bewaard die heeft wat, het zou mij niets verbazen als de kleine dameshorloges van het hogere segment in de toekomst weer erg gewild gaan worden. Dat schijnt momenteel al gaande te zijn met de vintage en antieke juwelen van oma (als ik tussen kunst en kitsch mag geloven :slight_smile: )

1 like

Op Catawiki zetten en er het beste van hopen.

Dameshorloges is heel moeilijk. Ik heb net een Omega dames verkocht voor 45 euro, bij dames bereik je meer met traditionele juwelier en modemerken zoals Cartier, Bulgari en Chanel.

1 like

Iid wat HorloG zegt en reserve aanhouden van waarde van het goud.

De goudwaarde is op dit moment ook niet geweldig omdat het economisch weer de goede kant op gaat, dus op dit moment zou ik het horloge weer in de la leggen en over een jaar nog eens kijken.