Goudkleurige bezel ring

Een van de mooie features van mijn Oris 65 diver die ik mis (recentelijk namelijk verkocht) is de goudkleurige bezel ring. Bij de 65 is hij brons, maar de goudkleurige look geeft het horloge net een extra gave look. Ik ben eens gaan zoeken naar horloges die dat nog meer hebben. Maar kwam niet veel verder dan de onderstaande horloges. Wie kan de lijst aanvullen?

Oris 65 met bronze bezelring

Prachtige Glashuhtte SeaQ Panoramadate met een rose gouden ring.

Breitling Superocean

8 likes

10 likes

Longines Hydroconquest

7 likes

Spb240

2 likes

15 likes

In principe zijn het natuurlijk goud-stalen horloges zonder band. Dus ook de seamaster

6 likes

Glycine heeft dit ook bij sommige modellen

4 likes

als goudkleurig ook mag in plaats van echt goud kan het ook heel goedkoop. Ik vind het inderdaad veel extra cachet geven.

2 likes

7 likes

Het kan nog iets “gouder”……

Super! Zo’n gouden randje voegt net een beetje extra toe, zonder direct met een gouden horloge rond te lopen. Voor de Seamasters, Breitling en de Squale is het echt een prachtige toevoeging.
Nog een foto van mijn persoonlijke favoriet;

5 likes

Ik vind de oris het meest geslaagd.
Topper

1 like

Foto gejat

1 like

Past goed bij het horloge

2 likes

Gr, Vigorelli

6 likes

Ik vind gouden details soms mooi, maar loop er wel tegenaan dat iets wat eruit ziet als goud, ook eigenlijk écht goud moet zijn. Verguld is dan nog een tussenweg, maar een goudkleurige PVD coating… Dunno. Het staat mij een soort van in de weg.
Brons of iets dergelijks is dan een ander verhaal. Da’s gewoon het feitelijke materiaal zonder iets anders voor te moeten stellen…

3 likes

8 likes

7 likes

1 like