Dank allen! Hier kan ik wat mee.
Pfoah dit is prachtig.
Zijn oma denkt zelf dat de horloges nog van haar ouders waren, dus jaren '40 / '50 voor de chrono klinkt zeker niet gek.
Dank allen! Hier kan ik wat mee.
Pfoah dit is prachtig.
Zijn oma denkt zelf dat de horloges nog van haar ouders waren, dus jaren '40 / '50 voor de chrono klinkt zeker niet gek.
Ik denk dat die chrono nog een mica-glas heeft dus met een modernere plexi erop lijkt hij weer veel frisser
Originele Fixoflex
Mooi uurwerk, heerlijk soepele bediening van de knoppen, maar niet de meest prettige chrono om te servicen in mijn ervaring:
Wel een mooi voorbeeld van hoe ie kan worden. Ander glaasje etc. Hoop wel dat de subdial wijzers nog onder t glas liggen want die zijn weg.
Maar iig een chronograph suisse.
Kan iemand van jullie het nummer in de “hamerkop” ontcijferen ? Dat zou inzicht geven in de maker, en periode van fabricage.
Ligt er een wijzer bij de 6
Op deze website staat eenzelfde volgens mij.
Daar lijkt de casemaker 103
37mm Chronographe Suisse Anti Magnetic 18K Yellow Gold Chronograph – CoinWatchCo
Nah. Net andere plaat toch. Dwaalspoor.
In rose gold. Kastenmaker 140. Maar die van de topicstarter is geel goud (volgens mij) dus of dat dezelfde case(maker) is… caseback is ook anders.
In exemplaar van TS staat, denk ik, eerder “103” dan “140”
maar dat helpt niet echt… hopelijk staat er iets anders
Er staat op de cashback van de Chronograaf Suisse 54,5. Is dat het gewicht van het horloge in gram of iets anders?
Lijkt me serial / modelnummer / casenummer.
Het goudgehalte is 18k = 0.750 van 24k.
Daarom staat in t goudstempel 18k en 0.750.
Ja dat weet ik idd. Hij kwam er zelf mee dat ChatGPT zegt dat dat betekent dat er 54,5 gram goud in zit. Dat lijkt me wat veel maar ik heb hem niet vastgehouden natuurlijk, dus het kan evt wel.
Maar dit ^ lijkt mij ook logischer
54.5 gram klinkt als veel teveel.
Zon chronograph suisse is hol… een van de redenen waarom je we zo snel deuken in krijgt. Wil het geen toeristenprul noemen, maar dat waren t wel.
Denk dat t 10 gram max is… maar als je t zeker wil weten dan moet ie uit elkaar…
Ja, daarom idd. Op de horloges die je linkte staat 152 en 256 op de caseback. Zal dus eerder casenummer zijn lijkt me.
Denk zelf dat er ook 545 staat, en je een krasje als komma interpreteert.
Gewicht in gram - that’s a first. Nooit. Zou je ook eerst het uurwerk en glas weg moeten cijferen. Oh wacht, je gaat AI expert laten zijn. Heavens forbid…
Zien wat men wil zien
Haha is niet mijn screenshot, kreeg hem toegestuurd van mijn kameraad. Leek me onwaarschijnlijk maar ging toch twijfelen . Mooi voorbeeld van hoe ai regelmatig gewoon zegt wat je wil horen, niet wat waar is.
Dat is waarschijnlijk nog optimistisch. Ik heb een keer zo’n chrongraphe suisse kast ingeleverd als sloopgoud. Was 6,15 gram