'Gouwe Omega' vraag

Besten,

Wie kan mij meer vertellen over dit horloge?


Mijn vader heeft het van zijn vader gekregen na diens overlijden maar we weten er helemaal niets over. Het is goud, een automaat, volgens mij een plexiglas glas en waarschijnlijk begin jaren zeventig. Ik heb de (vintage) omega site bekeken en de zoekfunctie geprobeerd maar ik heb te weinig gegevens om verder te komen.
Alle informatie is welkom, caliber, productiejaren, productieaantallen (en zeldzaamheid) en hoe kom ik erachter hoeveel karaat de kast is (heb het goudmerk gezien)? enzovoort
De afmetingen zijn kast zonder kroon 36mm, kast met kroon 39mm, 10mm dik en band aanzet tot band aanzet 39mm.
Nog wat foto’s


Nogmaals alle informatie is welkom!!
Bij voorbaat dank,
Ger

Mooie klok hoor…!!

Ziet er idd uit als zijnde 18k goud.
Orginele wijzerplaat.
Voor meer info zou je een horlogemaker kunnen bezoeken en even de binnenkant bekijken.
Ik ben ook best benieuwd naar het uurwerk.
Jaren 70 lijkt mij een goede schatting.
Loopt het mooi op tijd?

Ik denk dat het caliber 1002 of 1012 heeft en van begin tachtiger jaren is.
Het is een monoblock kast en uurwerk moet uit de kast langs het glas.
Meer kan ik niet zeggen zonder in het horloge te kijken.

Open ( laten ) maken, calibernummer, kastnummer en mouvementnummer opschrijven en je kunt alles opzoeken.
Peter

@ GJ: Mijn vader draagt hem weinig vandaar dat ik niet veel kan zeggen over hoe het loopt. Hij laat hem steeds liggen omdat hij geen zin heeft om hem op tijd/datum te zetten. Ik ga een winder voor hem uitzoeken en dan zal hij hem wel vaker dragen.

@ Freddy: Dank!! Ben ik al weer een stuk verder en kan ik meer dingen proberen op de zoekfunctie van de Omega site.

@ Peter Goor: Hij is een paar jaar geleden voor revisie naar omega geweest en ga even kijken hoever we komen alvorens de kast weer opengaat… dank voor de tip

Nog steeds is alle informatie welkom!!!
groet en dank ger