Gouwe ouwe

Ik heb er vroeger nooit over nagedacht om een vintage horloge te kopen, maar hoe langer hoe meer begin ik hun schoonheid te appreciëren.
Dit is misschien meer een post voor op het vintage-gedeelte, maar ik drop hem toch liever hier.
Als men naar de vintage modellen van de meer vooraanstaande merken gaat kijken, ziet men dat ze de laatste tijd al die schoonheden opnieuw uitbrengen of er toch tenminste stijlkenmerken van overnemen.
Ik kan wel begrijpen waarom!
Maar hier de originele. Dit zijn degene die mij het meest aanspreken.
Sommige zijn nog juist betaalbaar, de andere zullen altijd een verre droom blijven.

Heuer Autavia 11630: prachtige wijzerplaat, mooie oranje accenten en de wijze waarop de kast geborsteld is.

JLC Polaris 190.8.96: deze zal altijd een verre droom blijven.

Omega Seamaster 166024 uit 1967: hierin vinden we stijlelementen terug uit de Planet Ocean en ook de Big Triangle die gebruikt is in de America’s Cup en sommige andere seamasters.

Blancpain Fifty Fathoms No Radiations: Een leuk weetje!
De Fifty Fathoms was de eerste moderne duiker en werd gelanceerd in 1953. Deze kon een druk aan van 50 fathoms = 91 meter, vandaar de naam.
Al snel werd het horloge gebruikt door de US Navy Seals, de Franse, Duitse en Israelische Marine. Om een goede afleesbaarheid te garanderen werden de indexen zoals met zovele andere horloges met radio-actieve verf geplaatst.
In het midden van de jaren 60 werd er het No Radiations op de dial geplaatst op de horloges voor burgers om aan te tonen dat hier geen radio-actieve verf werd gebruikt.
Ik vind het gewoon een mooi logo en wel iets hebben op deze toch wel stoere duiker.

Rolex Datejust 1601 met Texture Dial: Fantastisch mooie wijzerplaat en de combinatie van staal met de witgouden bezel staat er prachtig bij.

Tudor Snowflake Marine Royale: deze mag natuurlijk zeker niet ontbreken!

Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben!!!

3 likes

Dat is een mooie verzameling. Er zitten hele mooie bij voor de wishlist. Ik ben persoonlijk wel gecharmeerd van de Blancpain Fifty Fathoms No Radiations. Apart horloge, nooit van gehoord, maar ziet er top uit. Ik vind die vintage duikers wel wat hebben.
Bedankt voor het delen.

Als je deze modellen in handen hebt ben je helemaal verkocht …echt solide toolwatches…zeker voor die periode plus dat ze echt heeel mooi zijn in real life!!