Er is een nieuw horloge op de markt. Gpw military gemaakt voor zgn. KRK soldaten (Crisis Reaction Forces).
Titanium kast van 42x12mm.
120 clicks bezel.
Swiss quartz.
big date, day date of gmt versie.
Ben benieuwd naar echte foto’s want deze fabrieksplaatjes zeggen natuurlijk ook niet alles.
Wat me aanspreekt is het formaat, het titanium, de indexen en wijzers zonder randje eromheen (zo te zien op deze foto) en de gmt functie van de bezel. Allemaal goed! :~
De tekst van de website (voor het gemak even in het nederlands vertaald). Oordeel zelf of hier een militair mee uitgerust wordt…
De GPW Military is gebaseerd op een officieel horloge voor het Duitse Leger (Bund) en gemaakt van massief titanium met saffier kristal en heeft een 120-klik draaiende titanium ring. Het wordt aangedreven door een betrouwbare digitale-analoog quartz uurwerk, een uurwerk dat officieel is goedgekeurd en in gebruik is door het Duitse ministerie van Defensie. Het is getest en gebruikt door Duitse ‘Infantryman van de Toekomst’ in Kosovo en Afghanistan.
Ik vind het best een aardig horloge, maar is het niet zo’n beetje standaard dat military horloges Arabische cijfers hebben, en minstens een secondenaanduiding? Zeker met die brede wijzers kan een Duitse soldaat niet anders vaststellen ‘dat het tegen twaalven loopt, zo ongeveer.’
Ik vind het best een aardig horloge, maar is het
niet zo’n beetje standaard dat military horloges
Arabische cijfers hebben, en minstens een
secondenaanduiding? Zeker met die brede wijzers
kan een Duitse soldaat niet anders vaststellen
’dat het tegen twaalven loopt, zo ongeveer.’
typo
Dat lijkt me nauwkeurig genoeg voor een Duitse soldaat…
Het militaire verhaal is een beetje dubieus inderdaad… Maar dat vind ik niet het belanrijkste.
Zo hem graag in het echt zien vooral ivm. de grote van het horloge.
Ik vind het best een aardig horloge, maar is
het
niet zo’n beetje standaard dat military
horloges
Arabische cijfers hebben, en minstens een
secondenaanduiding? Zeker met die brede wijzers
kan een Duitse soldaat niet anders vaststellen
’dat het tegen twaalven loopt, zo ongeveer.’
typo
Dat lijkt me nauwkeurig genoeg voor een Duitse
soldaat…
Bovendien heeft ie geen streepjes voor de precieze minuten. Daar heeft de Italiaanse marine het ook mee moeten doen met Panerai.
De indexen van de wijzerplaat doen me wel erg denken aan die van een Seamaster.