Graag advies aanschaf POC

Beste mede forummers,
Graag wil ik jullie mening over de kwaliteit van de Omega Planet Ocean Chrono met Co-Axial uurwerk.
Ik heb een exemplaar op het oog uit 2008 en volgens mij zit hier het 33xx uurwerk in.
Op internet lees ik veel (ook negatieve) berichten over deze serie.
Alle input en moeite van jullie wordt zeer gewaardeerd.
Alvast bedankt
Harold.

Foto geleend van het internet.

Als je er een koopt, zorg dan dat je er een jaar garantie bij krijgt, iets wat bij particuliere verkoop natuurlijk lastig is. Je betaalt dan meer, maar een evt reparatie gaat serieus geld kosten.

Inhoudelijk heb ik concreet weinig inzicht in het uurwerk, laat ik daar eerlijk mee beginnen. Maar ik vraag me wel altijd af in hoeverre dergelijke uurwerken nou echt zo slecht zijn. Negatief nieuws is eerder nieuws dan positief nieuws, en als de sentimenten worden overgenomen kan het opeens zomaar een uurwerk worden waar je zover mogelijk van weg moet blijven.

De PO uit die tijd is uitgerust met een 3313 co-axiaal uurwerk. Hoewel de eerste (en die zaten in een DeVille) wel wat problemen kenden is het uurwerk van de PO uit die tijd prima.

Als ik zo rondkijk, kom ik toch ook tot de conclusie, dat er in het begin wel degelijk kinderziekten waren en dat een horloge uit 2008 toch mogelijk uit die probleemtijd kan stammen.

Allen bedankt voor de reacties. Altijd goed om extra hulp te krijgen bij de vele twijfels die een mens door het hoofd spoken.
Zal jullie zeker op de hoogte houden van de uitslag van mijn keuze.

De slechte online reputatie van 33xx calibers komt voort uit de eerste serie 3303 (niet co-axiaal) kalibers, daar zat een constructiefoutje in. Dit is vanzelfsprekend aangepast.

@anon48385240EV: was dat ook al een 3313 in die DeVille’s? Prachtig horloge trouwens.

Eddy C. Schreef:

De slechte online reputatie van 33xx calibers komt
voort uit de eerste serie 3303 (niet co-axiaal)
kalibers, daar zat een constructiefoutje in. Dit
is vanzelfsprekend aangepast.

@TheWolf: was dat ook al een 3313 in die
DeVille’s? Prachtig horloge trouwens.

Hier een foto van mijn DeVille (al weer een tijd geleden verkocht helaas, spijt van!) met 3313. Deze DeVille was het eerste productie-uurwerk met een co-axiaal.

Afgelopen week de PO nog eens bekeken. Het blijft een mooi model om te zien, maar om de pols klopt het niet bij me. :frowning:

Beste Lotgenoten,

Zie hier het resultaat van jullie adviezen en kritische woorden.
Altijd fijn om vooraf met jullie te kunnen pingen.
Toch het knoopje gehakt en nu de trotse eigenaar van deze Omega Planet Ocean Chrono.

Gisteravond opgehaald dus nog geen tijd gehad voor een mooie foto-shoot.
Die komt binnenkort zeker nog op het forum
Enjoy
Harold

Prachtige uitvoering van de PO! Veel plezier!

veel plezier er mee! fraai horloge!

vind hem persoonlijk erg mooi, is alleen voor mij pols te dik, anders kwam hij er binnenkort ook voor mij:)

Goede keuze, gefeliciteerd en geniet er volop van.

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst (tu)

harb Schreef:

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst (tu)

Plus 1

Timebandit Schreef:

Beste Lotgenoten,

Zie hier het resultaat van jullie adviezen en
kritische woorden.
Altijd fijn om vooraf met jullie te kunnen
pingen.
Toch het knoopje gehakt en nu de trotse eigenaar
van deze Omega Planet Ocean Chrono.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KI7WYTCT-D.jpg

Gisteravond opgehaald dus nog geen tijd gehad voor
een mooie foto-shoot.
Die komt binnenkort zeker nog op het forum
Enjoy
Harold

Proficiat! Hij staat perfect om je pols (tu)