Graag advies, Omega of Nivrel of?

Ik ben al een geruime tijd op internet op zoek naar een nieuw horloge en wat tzt van mijn zoon wordt zodra mijn pols te koud is geworden. Nu vind ik de Omega Seamaster (2254.50.00) een bijzonder mooi horloge wat ik graag zou willen kopen alleen vind ik de prijs ook behoorlijk.

Tijdens mijn zoektocht ben ik dit horloge tegengekomen en ik vraag mij af, wie kan mij meer vertellen over Nivrel en hoe staat dit in vergelijk met de Omega Seamaster?

Daarnaast kennen jullie misschien nog andere soortgelijke horloges die ik kan meenemen in mijn overweging. Tips zijn van harte welkom.

Ik ga ervan uit dat je geboortejaar 1969 is ?

Dat was toch het jaar van de maanlanding…
Verder staat er Seamaster in je forumnaam…

Moet ik nog meer zeggen…OMEGA !! :smiley:

De prijs is behoorlijk, ik zou niet al te lang meer wachten want ze worden alleen maar duurder. Vooral als er ook nog eens het co-axial uurwerk in gemonteerd wordt
Overigens kun je ze ook wel met een redelijke korting krijgen, onder aan de streep valt het wel mee ::o

Wanneer je horloge over een x aantal jaren naar je zoon gaat…wil je toch iets achterlaten wat nog steeds geserviced kan worden en waar nog steeds onderdelen van voorhanden zijn. Bij Omega is dat geen probleem, bij Rolex trouwens ook niet.

De Nivrel…hmmm, beetje teveel een Rolex kloon. Doe eens een zoektochtje naar oude Nivrel’s en oude Omega’s. Het verschil wordt vanzelf duidelijk…(tu)

hoewel de Nivrel zeker niet verkeerd is ( ook een eta automaatje ) zou ik zeker voor de Omega gaan. Als het een eeuwigheids waarde ( ?! ) moet hebben, is Omega de beste keuze.

Volgens mij slaan Lucien en Master-Fan de spijker helemaal op z’n kop! :slight_smile: Omega lijkt mij in dit geval de enige juiste keuze (waarmee ik overigens niets verkeerds wil zeggen over Nivrel).

ik zou ook zeker voor de omega gaan, en al helemaal omdat het horloge lang mee moet gaan ( mij zou de nivrel sneller gaan vervelen dan de omega :wink: )

niet zo moeilijke keuze, ik zou voor Nivrel gaan. Ook ETA en Omega is van ETA (Swatch). omega zou mij meer gaan vervelen. succes met de keuze!

debit Schreef:

niet zo moeilijke keuze, ik zou voor Nivrel gaan.
Ook ETA en Omega is van ETA (Swatch). omega zou
mij meer gaan vervelen. succes met de keuze!

Dan is Breguet ook van ETA, zegt dat iets over Breguet, nee niet echt. Is toch echt een topper.

Twee keer Swatch… Dat Omega onderdeel is van de Swatch groep zou mij er niet van weerhouden om 'm aan te schaffen. In ieder geval een mooi merk met zeer goede producten en een interessante historie.

Het is natuurlijk persoonlijk, maar als je 't financieel trekken kan, zou ik voor de Omega gaan, gezien de toekomst die je voor dit horloge voor ogen hebt…

Groet
Mark

Mooi verhaal

Maar het had nivrel gesierd als ze de duiker in kwestie en mooi nieuw duikersklokkie hadden kado gedaan aangezien het toegestuurde horloge voor hun een “true treasure” is.

Van een verdwenen duiker ?
Zijn hart stond stil, maar zijn Nivrel liep nog…

Of was dat nu een Pontiac ? :slight_smile:

Bas

Nog een stem voor Omega. Tussen deze twee vind ik dat als beoogd erfstuk een streepje voor hebben. Meerdere streepjes. Maar goed daar is de prijs ook naar.

Die Omega is echt prachtig, ik zou hem wel willen hebben in " Midsize " (:P)

Mvg Marco

Gezien de reacties en ook mijn eigen gevoel denk ik dat ik toch voor de Omega kies, ondanks dat Nivrel mij financiel beter past.

Dat wordt dus sparen en misschien kom ik wel een mooie gebruikte Omega tegen.

Bedankt voor jullie reacties en misschien weet 1 van jullie nog een mooie gebruikte te koop.

Zo’n ding moet tweedehands toch wel te vinden zijn…

Weet iemand hier ook hoe het zit met invoerrechten wanneer ik via eBay een gebruikt exemplaar koop?

Zolang ie van binnen de EU komt hoef je geen invoerrechten te betalen.

Komt ie van daarbuiten heb je grote KANS dat je invoerrechten moet betalen een en ander beetje afhankelijk van de manier van verzenden.

Reken op ong. 19% van de opgegeven waarde incl. de verzendkosten + ong 20 euro inklaringskosten.

Houdt de internationale forums (vooral duitsland) in de gaten daar komen ze nogal eens voorbij. Over het algemeen is het via de fora’s iets vertrouwder dan ebay verweggistan.