Graag advies omega seamaster

Elk individu met een stukje metaal een ijzerzaag en een vijl kan zelfs een opener maken voor dergelijke kasten… maar ik bekijk nu eenmaal alles door de ogen van een gereedschapmaker…

een stevige Metalen steekpasse met aangepaste pootjes… een tang met aangepaste bekjes… een stuk hardhout met 2 spijkers… nog meer voorstellen?.. (:smiley:

Ik ging er inderdaad van uit dat ik met een klokkenmaker van doen had, vooral door de naam kokkenier in de mail.
Exuus hiervoor. (maar eigenlijk misschien ook wel een compliment om voor klokkenmaker uitgemaakt te worden ;))

Arie Kabaalstra Schreef:

Elk individu met een stukje metaal een ijzerzaag
en een vijl kan zelfs een opener maken voor
dergelijke kasten… maar ik bekijk nu eenmaal
alles door de ogen van een gereedschapmaker…

een stevige Metalen steekpasse met aangepaste
pootjes… een tang met aangepaste bekjes… een
stuk hardhout met 2 spijkers… nog meer
voorstellen?.. (:smiley:

Als de achterwand is dichtgemaakt, met een op het werkblad gemonteerde sleutel en je het handmatig probeert te openen, lukt je dit niet. Het enige resultaat zijn zware beschadigingen.
“deklokkenier” heeft gelijk om het horloge dicht (en dus onbeschadigd) te laten.

Daarom… heb ik ook een Kasthouder…(:smiley:

Voor de echt moeilijke gevallen heb ik een klein bankschroefje van de lidl met rubber op de bekken.

Dan kan ik de kast heel erg goed vasthouden en met twee handen voorzichtig kracht zetten met mijn drie punts kast opener. Meer controle.

Leuk! En een hamer voor wanneer de emoties je te veel worden?

Inderdaad :X
Nee dat was omdat glaasje van die tissot op de foto er uit te “tikken”. Zo kon ik de kast beter schoonmaken. Dat halve kroonsteentje paste perfect achter het glaasje.

Oh… was die kroonsteen daarvoor?.. ik dacht al"een van de eerste Quartz Horloges?":}

Ik gebruik voor het uittikken van glazen toch liever een stukje kunststof rondstaf, met een diameter net iets kleiner dan de opening in de kast… maarja. ieder zijn manier…:)o

We gaan nu wel een beetje off topic, maar het ging om een Tissot F1 uit de jaren '70, en dat kroonsteentje paste perfect in de rechthoekige opening van het metalen plaatje achter het glas :slight_smile:

Toch een quartz dus… :)… hoe zijn we hierin beland eigenlijk… ?..ohja… hoe een kast te openen van een Omega Seamaster… met geimproviseerde middelen…

squeezeeball, zacht oppompbaar balletje of een in elkaar gedraaide keukenhandschoen werkt hier nog steeds…:)Arie Kabaalstra Schreef:

Toch een quartz dus… :)… hoe zijn we hierin
beland eigenlijk… ?..ohja… hoe een kast te
openen van een Omega Seamaster… met
geimproviseerde middelen…