Graag advies omega seamaster

Ik heb een mooie omega te koop gezien en de verkoper mailt mij zijn foto’s
alleen heeft deze klokkenmaker het horloge via inruil binnen gekregen en geen juiste kast opener en daardoor wil hij hem niet open maken en heeft hij geen idee van het uurwerk. Hierbij de foto’s van de omega en mijn vraag is of het hier een originele omega betreft en of ik deze koop zou wagen. hij gaf bij de advertentie aan dat het loopt maar alleen te snel:





Het betreft hier een Seamaster kast met het bij deze kast behorende Seamaster kleine kroontje met originele wijzers alleen zit er een Omega Genève wijzerplaat in…

Zo hoort ie:

Gezien de Geneve wijzerplaat is het de vraag welk uurwerk erin zit, ik zou de verkoper vragen om de achterzijde met behulp van een horlogemaker te laten openen, een klokkenmaker zal toch zijn connecties in het uurwermakercircuit wel hebben om dat te realiseren…

Vreemd dat een klokkenmaker deze kast niet kan openen. Ik kan deze kast met mijn twee linkerhanden, met een simpele opener, nog openen.

Een seasmaster Geneve heb ik nog nooit gezien in elk geval. Wat de reden is dat hij het horloge niet wil openen weet ik niet. Misschien wel , ik sla maar een slag hoor, dat je dan ziet dat er een handopwinder inzit of zo, terwijl er automatic op de plaat staat.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Heb je hier wat aan?

http://forums.watchuseek.com/f20/omega-seamaster-geneve-automatic-409085.html

Jeffreyh1984 Schreef:

Omega begon eind 1967 het Genève logo te gebruiken
op hun wat meer “economische” modellen. Vanaf 1968
viel ook de seamaster daar onder en is het
seamaster logo ook van de wijzerplaat weg gelaten.
De seamasters tot 1968 hebben dus seamaster en ook
Genève op de wijzerplaat staan en de seamasters
vanaf 1968 alleen Genève op de wijzerplaat. Het
mooiste zou zijn inderdaad de kast te openen en
het uurwerk te bekijken. Volgens mij had het model
met cal. 613 nog seamaster/Genève op de plaat.

De 613 is toch een handopwinder?
Op de plaat staat automatic.

Hij wil het juiste gereedschap bestellen en de kast dan alsnog openen.

Bedankt voor het advies. Is nu tweede keer dat ik een te koop staande vintage omega vind die niet origineel is.:frowning:

Klopt. Ik had niet goed gekeken. Daarom had ik m’n verhaal snel weg gehaald maar jij was weer net op tijd :wink:

Misschien gewoon op het forum zoeken :wink:

Zenith* Schreef:

Bedankt voor het advies. Is nu tweede keer dat ik
een te koop staande vintage omega vind die niet
origineel is.:frowning:

Tsja dat is een zelfbouwhorloge zo te zien , sm kast, geneve automatic wijzerplaat , zal een verassing zijn wat er van uurwerk in zit.

Ik heb nog wel een geneve voor je ,handwinder cal 613 voll origineel en werkend echter een vergulde kast ipv staal.

Mijn voorkeur gaat uit naar staal, maar ben wel benieuwd naar eventuele foto’s

marijn Schreef:

Vreemd dat een klokkenmaker deze kast niet kan
openen. Ik kan deze kast met mijn twee
linkerhanden, met een simpele opener, nog openen.

Een seasmaster Geneve heb ik nog nooit gezien in
elk geval. Wat de reden is dat hij het horloge
niet wil openen weet ik niet. Misschien wel , ik
sla maar een slag hoor, dat je dan ziet dat er een
handopwinder inzit of zo, terwijl er automatic op
de plaat staat.

Het getoonde horloge is volgens mij een samenraapsel, maar een Seamaster Geneve kan toch wel Marijn? Of bedoel je iets anders dan dit:

JackW Schreef:

marijn Schreef:


Vreemd dat een klokkenmaker deze kast niet kan
openen. Ik kan deze kast met mijn twee
linkerhanden, met een simpele opener, nog
openen.

Een seasmaster Geneve heb ik nog nooit gezien
in
elk geval. Wat de reden is dat hij het horloge
niet wil openen weet ik niet. Misschien wel ,
ik
sla maar een slag hoor, dat je dan ziet dat er
een
handopwinder inzit of zo, terwijl er automatic
op
de plaat staat.

Het getoonde horloge is volgens mij een
samenraapsel, maar een Seamaster Geneve kan toch
wel Marijn? Of bedoel je iets anders dan dit:

http://farm8.staticflickr.com/7005/6759201965_550b
cd3c00_z.jpg

Oke, weer wat geleerd :slight_smile: Heb even gegoogled en ze komen inderdaad vaak voor.

marijn Schreef:

JackW Schreef:


marijn Schreef:



Vreemd dat een klokkenmaker deze kast niet
kan

openen. Ik kan deze kast met mijn twee
linkerhanden, met een simpele opener, nog
openen.

Een seasmaster Geneve heb ik nog nooit gezien
in
elk geval. Wat de reden is dat hij het
horloge

niet wil openen weet ik niet. Misschien wel ,
ik
sla maar een slag hoor, dat je dan ziet dat
er
een

handopwinder inzit of zo, terwijl er
automatic
op

de plaat staat.

Het getoonde horloge is volgens mij een
samenraapsel, maar een Seamaster Geneve kan
toch
wel Marijn? Of bedoel je iets anders dan dit:

http://farm8.staticflickr.com/7005/6759201965_550b

cd3c00_z.jpg

Oke, weer wat geleerd :slight_smile: Heb even gegoogled en ze
komen inderdaad vaak voor.

Ik moest ook even googelen voordat ik deze aan durfde te schaffen hoor. :wink: Maar het kwam vaak voor en er zitten mooie bij. Die van mij vond ik heel geslaagd, zeker met het mooie kaliber 565 erin.

Beetje laat antwoord misschien, maar dit horloge is uiterlijk gewoon origineel. Over het kaliber kan ik niks zeggen natuurlijk.
Ik weet dat omdat ik bijna precies hetzelfde bezit, gekregen van mijn vader die het zelf kocht eind jaren 60. Bijna precies hetzelfde, want bij mij is het kroontje iets anders.

Toch vreemd om te lezen dat ik ineens een 'klokkenmaker’ben. Bovenbeschreven uurwerk heb ik destijds te koop aangeboden. Ik heb het uurwerk via via in bezit gekregen, opgepoetst en voorzien van een nieuw lederen bandje. Een paar mooie foto’s gemaakt en op Marktplaats gezet. Niks gelogen, niks verbloemd, niks verdraaid.
Meteen ging iedereen als een gek aan het bieden en uiteindelijk is het verkocht.
De reden dat ik het horloge niet open kon maken is omdat ik niet het juiste gereedschap heb. Dus meer dan grappig om te lezen dat iemand het met een opener en twee linker handen wel eventjes zou lukken. Nou, ik heb het geprobeerd maar de deksel zat te vast en ik wilde het horloge niet beschadigen. Dus beste mensen, ik ben geen klokkenmaker. Wellicht is men op het verkeerde been gezet door mijn gebruikersnaam ‘de Klokkenier’. Maar ik zie hierboven ook namen als gekkehuus. Denken jullie van deze persoon ook dat hij daar ‘woont’? :wink: :wink: :wink:

Nou ja, het gebeurt wel eens op marktplaats dat men wat enthousiaster over de staat van het te verkopen horloge is dan de uiteindelijke koper. Daardoor ontstaat er wat wantrouwen en daar hebben eerlijke verkopers ook helaas last van. En wat de naam betreft, als ik wat leuke onderbroeken verkoop onder de gebruikersnaam “ChristineleDuc” dan zullen er ook wat verkeerde conclusies getrokken worden nietwaar? :wink:
Gelukkig is je horloge verkocht en ik kan me voorstellen dat je inderdaad de kast niet wil beschadigen, zou ik ook niet willen doen.

marijn Schreef:

Vreemd dat een klokkenmaker deze kast niet kan
openen. Ik kan deze kast met mijn twee
linkerhanden, met een simpele opener, nog openen.

+1. Stelt echt niets voor.