Graag advies: Seiko 7548 of 7c43 (-7010)

Ik ben nu een hele tijd op zoek naar een goede quartz diver…
Het ideale horloge zou een Seiko SKX achtige zijn met 7c46 movement, maar dat is helaas niet mogelijk…
Wat er het dichtst bijkomt is de Seiko 7548-7010 of de Seiko 7c43-7010.
Deze zou dan volledig geserviced moeten worden, voorzien worden van saffier en coinbezel, en mogelijk mat gestraald (twijfel, want vintage)…
Echter, ik ben volledig onbekend met het wereldje, dus graag advies…

Waar moet ik rekening mee houden? Wat valt er tegen? 7548 of 7c43? Welke horloge maker kan deze het beste servicen en evt modden?

Dank bij voorbaat! Groet, M

Ik lees dit met pijn in m’n hart dat je zon vintage duiker wil modden :neutral_face: Is een SBCM023 niks voor je?

2 likes

Dank voor je mening en advies koekoe, maar een scbm23 is me net te klein.

En wel of niet modden, dat lijkt me toch vooral heel persoonlijk. Matte afwerking ja/nee hangt vooral af vd staat waarin de kast is

Maar is een tuna dan niks voor je? 7549. Heeft al een wat matte shroud.

7549-7010

1 like

Ik vind het zonde om een vintage horloge te modden. Waarom zou je dan de kast bijvoorbeeld niet opnieuw laten opmaken zoals hij was ipv te stralen?

De 7548/7c43 hebben ook een andere bezel dan de SKX dus je kan niet zomaar SKX mod onderdelen gebruiken.

En een sawtooth bijvoorbeeld? Is dat geen optie?

Helaas, de tunas en sawtooths doen het niet voor mij…
Als ik zo op het net wat lees, dan lijken er weinig mogelijkheden voor modificatie te zijn, bij gebrek aan onderdelen… dat betekent dus dat je een hele mooie moet vinden om mee te beginnen…

Maar goed, welke dan, de 7548-7010 of de 7c43-7010?
En wat is een normale prijs?

Dank wederom voor suggesties en advies!

En de SLR001?

Zal wel moeilijk te vinden zijn.

Maakt niet heel veel uit de 7548 of de 7c43. De 7c43 is volgens mij een geheel metalen uurwerk en dat is de 7548 niet. Maar er een in beetje goeie staat vinden voor een redelijke prijs zal niet makkelijk zijn, ik zou me dus niet vast pinnen op een van de twee. Reken zeker op 300+ voor een in goeie staat.

Wat je ook kan doen is een oude turtle (6309 automaat) modden met een 7546 of 7548 quartz. Deze passen zonder aanpassing in die kast.
Jurgen van het forum kan deze mod doen.
Zelf eerder gedaan door Monsterwatches met deze als resultaat. Niet meer in bezit maar zweeft ahgi nog ergens rond op het forum:

1 like

Kijk heren, dit gaat me niet helpen natuurlijk. Nu moeten er twee komen. Eén originele 7010, en één modded turtle… :wink::smirk::unamused::disappointed::pensive::persevere:

Dank voor de tips, keep em coming!

1 like