Graag advies.

Ik heb diverse Seiko en Citizen ( en heb nog ) horloges gehad in een prijs range tussen € 125 en € 750 en mijn voorkeur gaat toch ook sterk uit naar Citizen naar mijn beleving net wat beter in afwerking en kwaliteit.

Er zijn ook wel wat bekende problemen met Seiko uurwerken maar het is natuurlijk wel zo dat deze in enorme aantallen geproduceerd worden en het merendeel zal heus wel naar behoren keurig zijn rondjes draaien.

1 like

Dat kan eigenlijk alleen in de vrije tijd.

Citizen prima, ik heb zelf een mini Turtle en SKX in dat segment, en dan heeft Orient toffe dingen.

Japanse duikers van 200-500 ballen altijd leuk. :+1::+1:

Alpina 300 Seastrong. Keertje wat anders. :wink:


Ben nog altijd blij met deze titanium versie

1 like

Erg mooi!!!

Kleur is persoonlijk. Deze kleur is dan niet echt mijn favorite. Model ziet er zeker goed uit!

Deze certina ziet er ook schitterend uit.

1 like

Duiker als dagelijks horloge? Hangt wmb v je dagelijkse omstandigheden en de uitvoering vh horloge.
Elke dag casual Friday? Dan kan elke duiker wnh wel. Zit je strak in pak, dan zou ik een iets nettere duiker kiezen, zoals bv een skx007 ipv bv een ruigere drukke duikers, zoals bv een fel oranje monster.

Bedenk vooraf ook op welke/wat voor een band je em vnl wilt dragen. Ik bedoel, rubber vind ik prettig voor tijdens het sporten, sauna en op reis, ivm makkelijk afdrogen en ergens om kunnen binden.
Maar voor normaal dagelijks dragen heb ik de voorkeur voor (blanke/coatingloze) metalen banden.
Daarbij is het vaak dat een horloge op metalen band en daarnaast los een rubberen of leren band erbij kopen, vaak goedkoper is dan horloge op rubber of leer en een metalen band erbij kopen.
Mocht je occasion overwegen, dan kan de band ook een rol spelen. Zo drogen bv rubberen bandje na verloop v tijd uit, met barstjes en scheuren tot gevolg. En leer slijt ook sneller dan n metalen band.

Betreft modellen, met jouw pols omvang zou ik eerder voor een wat groter horloge model gaan. Bv n Citizen Ecozilla, of wat beschaafder en retro n Seiko Turtle.

En de gouden tip blijft enorm ze IRL om je eigen pols te zien. Vaak genoeg gehad dat het op n plaatje er geweldig uit kan zien, maar helaas niet staat om de eigen pols.

Hoop dat dit alles je n beetje helpt. Mocht je meer gerichte tips willen,.dan zou ik adviseren om het EHBO lijstje in de FAQ door te nemen.

Ben er erg blij mee. Denk wel dat ik een metalen band
mooier zal vinden.

4 likes

Je hebt je keuze dus al gemaakt? :blush::ok_hand:t2:

Anders is dit wellicht ook iets voor je:

:grin::grin::+1:t2::+1:t2:

Zeker mooi!!!

Weten jullie waar ik het type nummer op het horloge kan teruglezen?


Ik heb deze nog te koop staan​:smirk::wink:

Of als je echt een kast van een horloge zoekt, de Seiko sun016 zelf heb ik de sun023 gehad

2 likes

Een Seiko sne43x
Een glycine combat sub

Ik zeg:

image

eender welk model…

Type promaster die ik heb gekozen is niet de BN0151-17L, maar de BN0150-10E. Volgens mij een latere versie:thinking:

Hoi lassale, ik zou eigenlijk een metalen band willen voor de promaster bn0150-10E. Nu weet ik dat er een originele is waarvan de prijs rond de 124 euro ligt. ( dat wat Marnixmoed al aangaf! :frowning_face: ) Weet je of er een alternatieve metalen band is, welke ook past? Heb vernomen dat de pingaatjes dicht op de kast zitten waardoor veel banden niet passen.

Volgens mij is het zo dat een stalen (aftermarket) band voor een ny0040 zou moeten passen. Ik heb zelf niet de ervaring, maar ik kan me herinneren hierover op het forum iets gelezen te hebben. Misschien dat ik het nog kan vinden.

Edit: gevonden!

1 like

Thnx. Wilde hem betalen met een een ebay giftcard maar dat gaat niet. Jammer genog!:frowning_face: heeft met het land te maken. Snap er niks van

//eu1.dh-cdn.netV//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nety//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net?//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netP//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nety//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nety//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.net2//eu1.dh-cdn.net0//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.netC//eu1.dh-cdn.netU//eu1.dh-cdn.netR//eu1.dh-cdn.netV//eu1.dh-cdn.netE//eu1.dh-cdn.netD//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.netS//eu1.dh-cdn.netT//eu1.dh-cdn.netA//eu1.dh-cdn.netI//eu1.dh-cdn.netN//eu1.dh-cdn.netL//eu1.dh-cdn.netE//eu1.dh-cdn.netS//eu1.dh-cdn.netS//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.netS//eu1.dh-cdn.netT//eu1.dh-cdn.netE//eu1.dh-cdn.netE//eu1.dh-cdn.netL//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.netO//eu1.dh-cdn.netY//eu1.dh-cdn.netS//eu1.dh-cdn.netT//eu1.dh-cdn.netE//eu1.dh-cdn.netR//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.netB//eu1.dh-cdn.netR//eu1.dh-cdn.netA//eu1.dh-cdn.netC//eu1.dh-cdn.netE//eu1.dh-cdn.netL//eu1.dh-cdn.netE//eu1.dh-cdn.netT//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.netF//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.netC//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.netN//eu1.dh-cdn.netY//eu1.dh-cdn.net0//eu1.dh-cdn.net0//eu1.dh-cdn.net4//eu1.dh-cdn.net0//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.net1//eu1.dh-cdn.net7//eu1.dh-cdn.netL//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.net///eu1.dh-cdn.net1//eu1.dh-cdn.net9//eu1.dh-cdn.net2//eu1.dh-cdn.net3//eu1.dh-cdn.net0//eu1.dh-cdn.net9//eu1.dh-cdn.net1//eu1.dh-cdn.net4//eu1.dh-cdn.net6//eu1.dh-cdn.net9//eu1.dh-cdn.net3//eu1.dh-cdn.net0//eu1.dh-cdn.net