Graag advies.

Kunnen jullie mij adviseren?

Ik wil graag een nog een mooie duiker willen hebben gewoon om dagelijks te dragen. Ben overigens geen duikeršŸ˜‹
Nu twijfel ik over de citizen promaster BN0151-17L ( xl denk ik ivm met mijn 19 a 20 cm polsomtrek) of de promaster automatic NY0040-09EE. Beide erg mooi!

Daarnaast ben ik eigenlijk ook benieuwd naar jullie mening of een duik horloge ook in vrije tijd gedragen kan worden. Ik vind het iig zeker kunnen.

1 like

Natuurlijk

Wees gewaarschuwd, er gaan zodadelijk een twintig tal Seikoā€™s naar je hoofd gesmeten worden :joy:

Eentje is een automaat, de andere een quartz op zonne energie.
Hangt ook af van wat je liever hebt tussen die 2
Beide kwalitatief goede keuzes

4 likes

Inderdaad, ik begin:

Seiko skx007


Seiko turtle

Seiko sumo
Heb ik zelf geen foto van maar Google zal je niet vreemd zijn

Afhankelijk van je budget welke het wordt

Youā€™re welcome

4 likes

Heb ik vorige week even gepast. Ook ik was aan het kijken naar een Citizen duiker. Hem hem laten liggen omdat 'ie me in het echt toch een tikje tegenviel, terwijl ik hem obv. fotoā€™s al bijna gekocht had. Mijn advies is, ga even kijken/passen bij een juwelier en beslis dan wat je wil. Heb ook wat Seikoā€™s omgehad, viel ook tegen. Ik was blijkbaar toch niet op zoek naar een duiker. Verhelderend. :sunglasses:

Dat dus. De grote vraag: Ben je een volger of een leider? In het eerste geval gewoon een 007 kopen, lekker ā€˜veiligā€™ā€¦ :wink:

1 like

TS zegt Citizen en Citizen >>>>> Seiko (butthurt Seiko fanboys incoming in 3, 2, 1ā€¦). :stuck_out_tongue_winking_eye: :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Bovenstaande is sowieso de beste tip. Door veel te proberen merk je vanzelf waar je het beste gevoel bij krijgt.

En een duiker in je vrije tijd kan natuurlijk zeker!

1 like

Begrijp ik, maar hij vraagt ook om advies dus dat geef ik bij deze. Als hij liever een citizen heeft be my guest

Daarnaast kan ik

Niet bevestigen want ik ben niet bekend met de genoemde Citizens

Ik zeg alleen dat Citizen (mijns inziens) beter is dan Seiko. :wink: Blijkbaar is TS het daarmee eens. :wink:

Zitten daar ook argumenten achter? (daar ben ik oprecht in geĆÆnteresseerd)

Zeker, begin met de uitlijning en de algemene QC.

De mechanische uurwerken zijn gemiddeld van een betere kwaliteit. De kwaliteit van met name de ā€œgoedkopereā€ Seiko uurwerken zoals de 6R15, 4R36 en 7S26 is met de jaren steeds verder teruggelopen. Dat is bij Citizen niet het geval. Ik heb een aantal horlogemakers op leeftijd waar ik regelmatig kom, dat zijn mijn bronnen. Daarnaast mijn eigen ervaring met Seiko en Citizen, ik heb er een hoop gehad.

Ook: Bij Seiko kan je met gemak een horloge kopen voor ā‚¬1000+ met een uurwerk erin dat ook in Seiko horloges van een honderdje of 2, 3 zit. Dan loop je met je duiker van ā‚¬1100 met een uurwerk dat bijna een halve minuut per dag uit de pas mag lopenā€¦

1 like

Moet ik dan aannemen dat dat zo is?

Je hebt vrij forse polsen. De NY0040 zal denk ik iets aan de kleine kant zijn voor jou. De BN0151 zal beter staan. Daarnaast heeft die een solar uurwerk wat opzicht ook erg handig is.

Heb zelf een Seiko monster incomming. Denk dat je die ook wel tof zal vinden:

2 likes

Helemaal mee eens.
Op mijn 19cm pols vind ik de ny0040 eigenlijk net iets te klein.
Ondanks dat is het wel een fijn en fraai horloge.

1 like

Ik heb beide Citizens die je noemt. Beide hele fijne horloges. Zoals gezegd is de NY0040 een automaat, die wat meer afwijking heeft dan de eco drive, die op zijn beurt wat hoger/dikker van formaat is. Mijn ervaring is dat een blauwe niet altijd kan dragen, maar een fijn horloge is het wel.

Kijk ook eens naar de Citizen BN0100-51e, ook wel de Excaliber genoemd. Ook een eco drive (Solar), 200 meter waterdicht met schroefkroon en wat slanker.
Ideaal ding die ik nu als 2e horloge op vakantie mee heb. Er is een forumlid die er een prachtig item aan heeft gewijd.
Succes met je keuze en ga idd passen.

3 likes


Certina DS Ph200m. Wel wat duurder dan de orient, maar ook veel meer horloge. En met jouw pols past deze je prima :+1:

En ja een duiker kan altijd toch :wink: :slight_smile:

1 like

Allemaal bedankt voor de adviezen! Heb de BN0150-10E gekocht! Donderdag of vrijdag zou hij moeten komen. Spannend.!

Ik heb de zwarte besteld. Zal een fotootje plaatsenšŸ˜‰

2 likes

3 likes

Ben wel erg benieuwd naar de 18mm band. Lijkt mij wat aan de kleine kant. Maar we zullen zien! :sweat_smile:

2 likes

Van harte! Hoop die ā€˜ie jou in het echt niet tegenvaltā€¦ :slight_smile: