Graag wil ik me even voorstellen.
Lees hier al enige tijd mee, en dacht van goh ik zou ook wel eens over een topic mee willen praten.
Ik woon onder de rook van Rotterdam nog steeds een beetje landelijk.
Werk bij de grootste motoren fabriek ter wereld en ben geinterreseerd in alles wat mechanische kunstwerkjes zijn.
Getrouwd en een zoon.
Al aardig wat jaartjes gek van horloges, en dan mechanische, dit omdat ik het gewoon ontzettend knap vindt om zo iets complex zo klein te kunnen fanriceren met ook nog eens een ongeloofelijke betrouwbaarheid.
Mijn verzameling bestaat uit de volgende horloges:
2 zakhorloges van mijn beide opa’s, leuke ervan is dat er 1 is met een rose gouden bezel, waar ik ook het garantie bewijs nog van heb, gekocht in 1922 bij Heetman te Rotterdam.
Deze loopt ook nog perfekt.
Verder heb ik nog de volgende polshorloges:
IWC portugese chronograaf, topklok nog steeds erg blij mee lichte wijzerplaat en gouden wijzers en cijfers. Gaat denk ik ook niet meer weg.
-Panerai luminor OP6553 met de geborstelde wijzerplaat, ook een favoriet gaat niet meer weg ondanks de prijzen die ik zie stijgen.
-Fortis B42 pilot ook een keuze waar ik zeer tevreden over ben, en zeker ook de service van Fortis zelf, deze is echt top.
-Breitling colt oceane automatik, gewoon ontzettend betrouwbaar, weigert nooit, ziet er altijd top uit en draagt comfortabel, met dagelijks werk zijn de andere eigenlijk te groot om comfortabel om te hebben.
-Aristo M262 pilot, met luminova wijzerplaat, uit liefde voor pilot horloges de chronoswiss timemaster kost gewoonweg veel te duur.
-Victorinox automaat, met merknaam van het bedrijf op de wijzerplaat gekregen van m’n werkgever voor bewezen diensten, zou niet direkt een merk zijn om naar te lijken, maar de klok bevalt eigenlijk onverwacht goed.
-ICE watch van m’n vrouw gekregen voor de dagelijkse klok om de pols, is geen ramp als deze beschadigd raakt.
M’n Vrouw is ook enigzins aangestoken, en heeft een Breitling Oceane met diamanten bezel, een Fortis pilot met witte wijzerplaat, een officine del tempo chrono gekocht op Barcelona vliegveld als aandenken aan een toffe vakantie in Spanje.
En twee ICE watches een normale voor alledag dragen, en een exemplaar uit de swarovski serie.
Verder heb ik natuurlijk nog wel wat wensen.
IWC big pilot… Eens als ik de lotto win of weer eens een leuke bonus van de baas ontvang.
Van der Gang.
Een mooie pilot van een originele leverancier, Stowa,Laco, Wempe, Lange, of IWC, de laatste twee zal wel een utopie blijven.
Genoeg voor nu, als ik uitgevonden heb hoe ik een foto moet uploaden met een android tablet ga ik dat eens proberen.
Bedankt,
Ach een gegeven paard…
En moet eerlijk zeggen een krasje wat geen pijn in het hart oplevert is ook best wel plezierig.
Met vriendelijke groet,
Leen.
Welkom. Dat is al een prachtige collectie die je daar hebt!
Aangezien je wel van mooie Fliegers houdt, raadt ik je aan eens naar de P1lotOne te kijken mocht je dat nog niet gedaan hebben. Limited Edition van en door dit forum en alleen deze week te bestellen
Goedeavond allen,
Bedankt voor alle berichtjes.
Ik zal me eens gaan verdiepen hoe ik een fotootje upload.
Wat de pilot one betreft, ik twijfel, ik vindt een traditionele pilot met centre second het mooist.
Maar ik twijfel nog…
De ICE, ja gekregen van de vrouw, is eigenlijk nog niet tegengevallen, zelfs twee weken vakantie in de hitte zee en zwembad is geen probleem gebleken, had ik niet verwacht.
Met vriendelijke groet Leen.
Wauw Leen, prachtige horloges hebben jullie!! En welkom op ons Forum!
Ik vroeg me af, is de P1lot One niet wat voor jou en/of je vrouw? Misschien heb je er op het Forum iets over meegekregen? Voor en door leden van het forum, max. 99 stuks Limited edition, handopwinder (Unitas), geborsteld titanium, kroon links en seconden op 12…weer eens iets totaal anders maar toch “Flieger”. Plus band met eigen initialen.
Ik vroeg me af, is de P1lot One niet wat voor jou
en/of je vrouw? Misschien heb je er op het Forum
iets over meegekregen? Voor en door leden van het
forum, max. 99 stuks Limited edition, handopwinder
(Unitas), geborsteld titanium, kroon links en
seconden op 12…weer eens iets totaal anders
maar toch “Flieger”. Plus band met eigen
initialen.
:S
En hij schreef nog wel
"Wat de pilot one betreft, ik twijfel, ik vindt een traditionele pilot met centre second het mooist.
Maar ik twijfel nog… "