Graag jullie mening over deze automaten

Hallo allemaal
Zondag liep ik met m’n vriend in het alexandrium tegen dit horloge van Fossil aan

Na wat onderzoek op de site van Fossil kwam ik deze dameshorloges uit dezelfde serie tegen.

Wat vinden jullie hiervan, in het achtehoofd houdend dat deze horloge’s allemaal onder de €100,- liggen.

Groeten Eveline

Eerlijk gezegd vind ik dit maar niks. Fossil , Diesel , en meer van dat soort merken.

Dag Eveline,

Wat bedoel je eigenlijk met “wat vinden jullie hiervan” ?

Het zijn “fashion watches” waarvan je er, bij wijze van spreken, honderden in elke warenhuis vind. Maar dat is eerder een vaststelling, geen waarde-oordeel, laat staan een oordeel.

Uiteraard geen dingen die je koopt om hun waarde, maar gewoon omdat je ze “graag ziet”.

Ze worden in China gemaakt en/of geassembleerd voor een heel lage prijs (zoals bijna elk “fashion merk” tegenwoordig) .

Tegenwoordig bestaan er (terug ) zoveel mechanische horloges dat het misschien de moeite loont om nog wat verder rond te neuzen…

Vriendelijke Groetjes,

Morse.

Dat is waar, maar ik ben nog niet veel fashion watches tegengekomen die een mechanisch uurwerk laten zien door de wijzerplaat.

Overigens heeft m’n vriend twee premier kinetics van Seiko, dus het is idd echt voor erbij.

Gewoon een raad: kijk eens op Ebay.de, uhren & schmuck en vervolgens op “markenuhren” . Ga dan naar bvb pag. 20 om de courante veilingen in “real time” te zien. (De eerste tien tot twintig pagina’s geven enkel de zgn “top-aanbiedingen” weer, maar zijn geen referentie). Door “aktualiseren” kan je zo’n veiling tot op de laatste seconde volgen. Je zal er talloze “fashion watches” zien passeren, waaronder een heel aantal die hun “binnenwerk” door de wijzerplaat tonen.
Dat geeft een goed beeld van wat er tegenwoordig zo allemaal te koop is en hoeveel geld ervoor geboden wordt. Voor verkoop bij een vakhandel moet je daar zeker zo’n 30 procent bijtellen (tenslotte geeft die de persoonlijke service die je bij internetveilingen niet of slechts via omwegen en pas na soms lange wachttijden krijgt). En als je niet echt een “horlogefreak” B)- bent die in horlogeland blindelings z’n weg weet, dan koop je toch best via een nabije vakhandel omwille van de service.

En… kijken kan nooit kwaad, daarna beslissen zeker niet…

Vriendelijke Groetjes,

Morse.

Morse Schreef:

En als je

niet echt een “horlogefreak” bent die in
horlogeland blindelings z’n weg weet, dan koop je
toch best via een nabije vakhandel omwille van de
service.

En… kijken kan nooit kwaad, daarna beslissen
zeker niet…

Vriendelijke Groetjes,

Morse.

Hai Morse,

Het is inderdaad waar dat als je niet zoveel verstand heb van horloge`s dat je dan beter kan laten voorlichten bij een juwelier ( al houd dat soms ook niet over )
Maar wat betreft de service kan je ook terecht bij internetverkopers.
Ik kan zo een tiental internetverkopers noemen die een prima service geven.
Lees anders maar het forum : http://www.horlogeforum.nl/list.php?13

Niet te vergeten dat ze zelf bij een juwelier werkt…

Groeten,

Stefan

Ik vind het net als de meesten hier eigenlijk maar een soort van mode-accesoires.
Daar houdt het dan ook mee op.

Het is wel interessant dat dit soort merken ook mechanisch/automatisch gaan toch?

Groeten,

Stefan

ik weet dat ik er niet gelukkig van zou worden…maar je moet gewoon kopen wat je mooi vind en niet teveel van de rest aan trekken , anders lopen we allemaal met de zelfde horloges :wink:

en zijn natuurlijk nog wel meer leuke klokjes voor niet al teveel geld … ik heb zelf net een poljot gekocht …

nu staat hij volgens mij al bij 3 topic’s :smiley:

Werk bij een juwelier, dus over de prijs maak ik me niet druk :wink:

Wat vind je er zelf van? Vind je ze leuk?

Arjay

Nou, wij vinden het herenmodel leuk, en die komt er dus vanmiddag.
Verder was ik gewoon nieuwsgierig naar jullie mening.
Aangezien men ook zo weg is van de Alpha… :wink:

Gisteren het horloge aangeschaft en wat blijkt…
Het is nog een soort kinetic ook!
Automatisch gedeeldte laadt batterij op. Hierdoor de precisie van een kwartswerk. Secondewijzer loopt wel vloeiend…

seamaster Schreef:

ik weet dat ik er niet gelukkig van zou
worden…maar je moet gewoon kopen wat je mooi
vind en niet teveel van de rest aan trekken ,
anders lopen we allemaal met de zelfde horloges

en zijn natuurlijk nog wel meer leuke klokjes voor
niet al teveel geld … ik heb zelf net een poljot
gekocht …

nu staat hij volgens mij al bij 3 topic’s

Patser :stuck_out_tongue: