Graag jullie mening over Dievas

Hallo allemaal,

Ik heb een horloge te koop aangeboden gekregen via Watchuseek, het gaat hierbij om een Dievas Aqualuna, de grijze uitvoering. Ik ken het merk niet zo heel goed, de specificaties van dit horloge zijn in mijn ogen wel goed, het is een flinke duiker.

Het gaat om dit horloge: http://www.dievaswatches.com/DievasAquaLunaGray.html

Het horloge is helemaal compleet incl. een extra originele zwart leren band met oranje stiksel. Het horloge is 6 maanden oud.

Ik ben benieuwd naar jullie reactie en alvast bedankt!

Eric

Ken het merk ook niet, maar ziet er wel leuk uit. Sowieso ziet het er degelijk uit en qua uurwerk zit het iig ook wel goed.
Vind het op de foto’s wel iets dik aan doen.

Mooie klok om te zien vind, ze persoonlijk wel erg prijzig. meer info trouwens hier te vinden http://timetechtalk.com/forum40/

Ik maakte in mijn reactie richting hem de opmerking dat ik nu een Oris Small Second Diver om mijn pols heb. Nu krijg ik de vraag of ik deze niet wil ruilen tegen zijn Dievas. Wat denken jullie, slechte keus???

Ik vind de Dievas toch wel een mooie klok met een geheel eigen uitstraling, wel dik.

Hoor het graag!

Oris houden lijkt mij ! Vind ik meer hebben dan die dievas maar dat is mijn smaak. Heb zelf al een tijdje een Orsa en moet zeggen dat ik het wel heb gezien der mee, nou is er natuurlijk wel een verschil tussen Orsa en Dievas maar het idee is het zelfde namelijk een one man watch company

Dat zou ik niet doen…

Vind de Oris veel mooier! Wellicht dat je de Oris ook makkelijker verkoopt dan de Dhuppelepups… ben de naam nu alweer vergeten en geen zin om te scrollen. :slight_smile:
Blijft gelden dat ik het wel een leuk horloge vind, maar vermoed iets te dik.

Dievas is één prima merk. Door de eigenaar van Gnomonwatches. Goede specificaties. Net als veel soortgenoten, de zogenaamde microbrands, de kleine onafhankelijke fabrikanten zoals Helson, Deep Blue, Halios etc wordt er soort verweten dat er te weinig originaliteit is maar desalniettemin is Dievas aardig aan de weg aan het timmeren.

Vraag mij wel af of die stalen duikring met dunne becijfering onder water wel goed afleesbaar is…

Wat het ruilen met de Oris betreft, denk ik dat een Oris door z’n grotere naamsbekendheid, verhandelbaarder is dan een Dievas.

Die aqualuna kan me niet bekoren. De bezel vind ik veel te dik en de opmaak van plaat spreekt me ook niet aan. Die zwarte vortex daarintegen, die zou ik met open armen in mijn collectie verwelkomen.

Deze vind ik trouwens het mooist van de collectie, maar zoals gezegd; lekker de Oris houden!!

Volgens mij is het duidelijk…lekker de Oris houden!

Bedankt allemaal,
Eric

EricPP Schreef:

Volgens mij is het duidelijk…lekker
de Oris houden!

Bedankt allemaal,
Eric

het is je geraaien ook eric:X

Sorry…:}

Ik ken het merk niet, maar ik moet zeggen dat ze wel mooie horloges maken, vooral de AquaLuna Gray Pro vindt ik erg mooi en de prijs valt me reuze mee.
Toch zou ik hem niet ruilen voor je Oris!

ORIS HOUDEN!! is drie keer zo duur en een aantal klasses beter hoor!!!

Goed dan, nog 1x ten overvloede:

ORIS HOUDEN !!

Ziet er zoooveeeel beter uit dan die Dievas.