Ik ben relatief nieuw hier, ben al enkele jaren geïnteresseerd in horloges en vintage klokken en sta op het punt mijn tweede horloge te kopen via Catawiki. Mijn eerste was een TH formula1 eigenlijk een miskoop want ondanks mijn dunne polsen erg klein. Ook bezit ik een citizen promaster eco Drive titanium. Zeker al 15 jaar in bezit en ooit gekocht van erfenis van mijn oma… Onlangs ook opgestuurd naar citizen omdat de batterij op was. Maar ben opzoek naar een zakelijk horloge (ik zit in de buitendienst sales) en deze heb ik op het oog. Ik weet dat er een hoop discussie gaande is over het merk
Je moet dit zeker ook eens bekijken: Maurice Lacroix - Masterpiece Day/Date - Zonder Minimumprijs - MP6507-SS001-610-2 - Heren - 2011-heden
Ik ben benieuwd naar jullie mening en wil tot 1100 euro gaan… Ik hoor graag wat jullie als pro’s hiervan vinden. En ik weet over smaak valt niet te… ( Volgens mij de foto uploaden nie gelukt vandaar even de link)
Catawiki niet doen. Maurice La Croix alleen doen als je hem gepast hebt en er vrede mee hebt dat hij als een malle afschrijft. Als je het horloge voor altijd wil houden maakt dat niet uit.
Niet de meest gangbare Maurice en de schatting van de veilingmeester is schromelijk overdreven, hij staat o.a. nieuw te koop bij een Zwitserse juwelier voor 1500 CHF.
Chronoseur staat op hetzelfde adres ingeschreven als juwelier Piersma, Hoogstraat 9 in Dokkum. Lijkt vertrouwd hoewel ze geen ML voeren volgens mij.
Als buitendienst zou ik gewoon een lekker herkenbaar horloge dragen waarmee je snel een klik hebt met de klant tegenover je. Goeie manier om een band te scheppen. Werkt bij mij altijd
Ik zou het horloge ook niet via Catawiki aanschaffen. Als jij dit horloge mooi vindt, dan zou ik op zoek gaan naar een ander verkoopadres en het vooral eerst eens gaan passen.
Daar zou ik me bij een aanschafprijs van plus-minus €1000-1200 niet zo druk om maken. Ik ga ervan uit dat je niet de intentie hebt om op korte termijn weer te verkopen.
De kleur lijkt me vooral een beetje problematisch.
Tenzij je echt enkel witte overhemden draagt staat dit zo goed als nergens bij. Dat gezegd hebbende; als dit het horloge is waar jij blij van wordt, gewoon doen!
Catawiki vermijden waar mogelijk. Als je goed zoekt is dat vast haalbaar.
Dank voor jullie tips, ik was ook gevloerd door buikgriep vandaag dus uiteindelijk aankoop had ik niet gedaan vandaag. Ik ga me weer verder rustig oriënteren. Fijne jaarwisseling
Mijn eerste horloge was een ML en was daar erg tervreden over. Jaren plezier van gehad en ik sluit nieg uit dat er ooit weer een ML komt. Mijn tip zou zijn: ga passen. Heel belangrijk.