Graag meer info over antiek zakhorloge

Ik ben recentelijk in het bezit gekomen van een erfstuk van mijn grootvader.

Dit betreft een gouden zakhorloge met ketting dewelke afkomstig is van juwelier “A. Ruys-Ramboux” uit Antwerpen. Mijn grootvader heeft dit als kaderlid van Esso vele tientallen jaren geleden gekregen bij zijn pensioen.

Kan u mij omtrent deze horloge eventueel meer info bezorgen? Ik zou graag weten wat de ouderdom en eventueel de waarde hiervan is. Een merk zou ook leuk zijn om te weten.

Buiten de bijgevoegde foto’s heb ik absoluut geen verdere gegevens omtrent dit stuk. In het omhulsel staan aan de binnenzijde enkel de gegevens “K18” en “52908” ingeslagen. Deze zakhorloge werkt nog wel.

3 likes

Gaaf zakhorloge, helaas lijkt het geen merkhorloge te zijn (veel juweliers kochten merkloze horloges om daar hun eigen naam op te zetten). Het uurwerk is een cylindergang en deze zal van rond 1900 zijn (grove schatting). Helaas moet je wel zo reëel zijn dat bij dit soort horloges de waarde vooral uit het netto gewicht in goud moet komen met eventueel een kleine beetje meer omdat hij er nog zo mooi uitziet.

De juwelier bestaat trouwens nog:

6 likes

Mooi ding, lekker van genieten.