Graag stel ik mij voor

Hallo beste mensen, een aantal weken geleden mocht ik mij aanmelden. Mijn naam is Raymond, getrouwd, vader van 2 jongens en eigenlijk zonder er iets speciaals mee te doen altijd al horloge liefhebber.
Totdat ik vorig jaar ineens dacht ik ga de oude SIGMA van mijn opa eens opknappen. Horloge gereedschap aangekocht, YouTube filmpjes bekeken en dit Forum geraadpleegd lukte het mij om het mooie stuk uit midden jaren 70 te ontdoen van nogal een vieze kras op het glas en de kast mooi te polijsten. Hier beleefde ik zoveel plezier aan dat ik nu een half jaar later de PRISMA collectie uitgebreid heb met een 20 micron vergulde versie met double flexband en een mooie Dolphin 300 met antraciet wijzerplaat. Waar ik verder nog blij met ben is met de z.g.a.n. RonTic Aquanauts automaat. In mijn werkruimte liggen er inmiddels nog diverse klokjes om aandacht te schreeuwen waaronder een 2 stuk duikers van Helicon, wat duitsers zoals Ruhla en Anker en een 20 micron Tissot Seastar automaat. Met name die laatste heeft een meer uitgebreide technische behandeling nodig daar zijn seconde wijzer niet meer op zijn plaats zit. Bij deze direct de vraag of een forum collega mij hier wellicht in kan helpen.
Wat zo een heel normaal Prisma horloge van mijn opa wel niet teweeg kan brengen. En al is mijn vrije tijd best spaarzaam beleef ik veel plezier aan het opknappen van al dat moois.

Tot zover, opdat ik hier veel mag leren en beleven.
Met vriendelijke groet Raymond alias RayC

28 likes

Welkom beste Raymond! Ik kan je niet helpen met de secondewijzer van je Tissot maar er is genoeg expertise op het forum om dat op te lossen. Verder ben ik altijd benieuwd naar foto’s van je horloges en projecten dus schuw vooral niet die te plaatsen!

1 like

Van harte welkom hier! :slight_smile: :+1:

Graag verwelkomen wij jou op het forum!

Welkom

Welkom hier!

Welkom hier!

Welkom, Raymond! Veel plezier en met het (leren) opknappen van horloges.

Tip: vraag mij niets over het herstellen van horloges, want ik ben wellicht van dit hele forum het meest onhandig.

image

Welkom Raymond!

Er zitten hier veel handige Harries op het forum, maar ook een behoorlijk aantal minder handige. Ik behoor tot de laatste categorie. :smile:

Hoe dan ook veel plezier hier!

Welkom Raymond geniet ervan

Welkom Raymond!

Mijn beste,

Raymond, van harte welkom binnen de gelederen van dit inspirerende HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom,
En fotootje misschien van die knappe vintage ?

1 like

Welkom RayC op het forum.

Welkom op het Horloge Forum, erg leuk dat opknappen van oude horloges. Nog veel plezier hier gewenst!

Welkom en veel plezier op dit topforum!

Welkom!

Welkom en geniet van al het moois hier