Graag uw mening FORTIS diver B42

Tijdens de meeting zag ik tussen 1 vd de collecties dit horloge. Ik moet zeggen n prachtige klok. Hij stond al tussen de favorieten, en kon nu de klok in het echt zien. De winkelprijs is 1100 euro en word aangeboden ( na zoeken en informeren ) nieuw voor ca 850 euro.

Je mag geen appels met peren vergelijken, maar wat maakt dit horloge nu zo duur, of wat is de meerwaarde van dit ogenschijnlijke eenvoudige horloge.
Ik lees graag uw mening. Het betreft Fortis ref. nr. 648.10.12 M B-42 DIVER
met stalen band.

Dit is het model:

Dit is zijn broer met een stalen band.

Specs:

FORTIS B-42 DIVER DAY / DATE
Movement Automatic ETA 2836-2, 11 1/2 ‘’’, stop second, fine timing device, 25 jewels, 28,800 semi-vibrations per hour, Incabloc shock absorber

Function hours, minutes and sweep second, day/date indication

Case Stainless steel, brushed, unidirectional rotating bezel (120) in black with 60-minute scale, flange with 13h-24h scale, sapphire crystal anti-reflective on both sides, screw down case back with mineral crystal and crown with logo, Water resistant 200 m (20 ATM)

Dial / Hands Silver with blued Arabic numbers, indices with yellow Superluminova, blued hour, minute and second hands, second hand with white Superluminova dot

Attachment Caoutchouc strap with folding buckle Professional

Uniqueness 42 mm case diameter, colored triangles indicating direction for function adjustment, engraved with the logos of Russian space authories: Russian Space Agency and Yu. A. Gagarin Cosmonauts Trainig Centre Star City

Packing Leather box with cushion, manual, international warranty card

References 648.10.12 K with black caoutchouc strap
648.10.12 L with black leather strap
648.10.12 M with metal bracelet

Options 648.10.12 LF PROF leather strap with folding buckle ProfessiSonal

Measurements H 12,5 mm
W 110 gr. with leather strap
W 210 gr. with metal bracelet

Ik heb een B-42 Flieger en die is feitelijk hetzelfde, muv de lunette.
Het is een werkelijk schitterend horloge, waarvan vooral de kast erg mooi gemaakt is.

http://www.dezinvanluxe.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=803&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Inderdaad, een prachtig horloge; ik heb er ook al naar zitten kijken, die B42-Flieger van Fortis… en betaalbaar ook nog.

Helaas wel behoorlijk groot voor mijn bescheiden pols. Ik vind het nou eenmaal erg lelijk als een horloge zo groot is dat de lugs aan de zijkanten van je pols “uitsteken”, ofwel als het “vlak” van de pols eigenlijk te klein is voor de bodem van het horloge… Dat is bij mij met dit horloge wel het geval, daarom valt hij voor mij af. Ik weet wel dat groot in de mode is in horlogeland, maar groter dan je pols kan mij toch niet bekoren. U-boats wekken dan ook altijd mijn lachlust op; wat een onhandige lompe krengen… Maar als je een forse pols hebt is die B42 juist prachtig.

Om dezelfde reden zal ik waarschijnlijk ook geen Meistersinger Jaaro met Unitas handopwinder aanschaffen, hoe te gek ik dat ding ook vind.

Groet,

Gerard

Ik heb deze ook gezien op de meeting en was erg onder de indruk van de kwaliteit, ik vind de prijs dan ook zeker niet verkeerd.

Ruud

Heb de klok ook op de meeting in m’n handen gehad. Hele fraaie klok, mooie afwerking. Ik zou echter opteren voor de zwarte wijzerplaat.
Succes met afwegen!

Gr. Patrick

Wat moet ik hier op zeggen ???
Prima keuze natuurlijk
succes Tony, we horen het wel

Ik zie en lees niet dat het horloge met n zwarte wijzerplaat te krijgen…euhhhhhhh… te koop is.
Als daar foto’s van zijn gaarne, staan niet op de site,… toch?

http://www.fortis-watch.com/en/collection/frameset.html

Jawel, maar dan heet ie Cosmonaut ipv diver…
http://www.fortis-watch.com/en/collection/b42/details/details_6471011m.html
Ik ‘dacht’ aanvankelijk ook dat ik een zwarte wijzerplaat wilde hebben, maar toen ik de witte wijzerplaat met de wat hoger liggende cijfers EN de geblauwde wijzers gezien had, heb ik toch voor ‘wit’ gekozen.

Het is niet helemaal hetzelfde, bv. de wijzers zijn anders.
Maar de witte uitvoering zoals ik zaterdag jl zag, was zeker niet onaardig.

Hij lag zaterdag in die Fortis box rechts onderin naast de witte!

Volgens mij heeft de uitvoering met zwarte wijzerplaat trouwens een gezandstraalde kast en de uitvoering met witte wijzerplaat een geborstelde kast.

Als er eentje komt word het een met zwarte wijzerplaat maar sta te twijfelen tussen de chronograaf, de GMT of de gewone cosmonaut uitvoering.
Zonder meer een prachtklok. Lekker massief.

Een geborstelde kast is in dit geval echt veel mooier dan de gezandstraalde, waar de randen en hoeken van de kast (en dat zijn er nogal wat) wat worden afgerond.

Vergeet trouwens niet dat het prijsverschil tussen een ‘gewone’ en een chrono ongeveer factor 2 is.

Inderdaad Geert je hebt gelijk, ik had iets te snel gepost.