Graag uw mening over de Maurice Lacroix - Mirous Coussin

Ben nu al 2 x bij de juwelier binnen geweest om dit horloge te bekijken. Door de kast vorm en de kleine seconde wijzer bij de 6 spreekt dit horloge mij aan. De zijkant vd kast is deels mat / glans wat mij ook aanspreekt. De achterzijde heeft 2 kleine 4kante vensters waar je dus deels het uurwerk kun zien.
IK kan verder geen info vinden over de klok.

Wat is je mening over de klok?
Wie kan er iets meer vertellen over het gebruikte uurwerk, het zegt mij verder niets?

Maurice Lacroix - Mirous Coussin

Case of stainless steel. Watchband of genuine leather with folding clasp. Dial silver-coloured with applied index marks.

Movement: hand-decorated mechanical, hand-wound ML 130 movement, based on the Peseux 7001 calibre, 17 jewels.
Functions: small seconds.
Case: stainless steel; domed sapphire crystal, screwed-in crown, screwed crystal caseback; water-resistant to 30 m, dimensions 37 mm x 39 mm (6 o’clock - 12 o’clock / 3 o’clock - 9 o’clock).
Dial: silver-coloured or black, applied index marks.
Watchband: genuine leather with folding clasp.
ML verkoopprijs is 995e

Info ML: http://www.mauricelacroix.com/en/html/html_frameset.php

ik vind het wel een aardig klokje om te zien , maten zijn goed afwerking van maurice is ook zeker netjes…ik vind het geen super klok. maar de prijs valt wel mee…ik vraag me af of je hier iets mee opschiet…sterkte

Ik vind hem niet zo mooi hoor.
Dan vind ik deze mooier en voor 600 euries : http://www.watch-store.com/pictures/rmcompmatg.jpg

idd …al vind ik de maurice met zwarte wijzerplaat al een heel stuk mooier dan de grijze uitvoering…maar das natuurlijk een kwestie van smaak.

Ik vind het ook een erg mooi horloge. Vooral de reveil spreekt me aan, meer dan nog dan de chronograaf. De “gewone” vind ik maar gewoontjes. Hier een reveil in het zwart, in het wit is hij imho nog een stukje mooier.
http://cgi.ebay.nl/Org-Maurice-Lacroix-Herrenuhr-Coussin-reveil-NEU_W0QQitemZ180057013692QQihZ008QQcategoryZ12252QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Wel jammer dat het kwarts is overigens…

Tony,

Zijn er niet veel mooiere horloges voor € 1000 te koop?

Persoonlijk doet MlC mij helemaal niets…maar dat is een kwestie van (mijn) smaak.

De Reviel vindt ik weer nx.

Door gebruik vd romeinse cijfers is de wijzerplaat erg druk, zeker tussen de 5 en de 10, dit brengt ook weer n onbelans op de wijzerplaat. Dit heb je niet bij de Mirous uitvoering die slechts streepjes heeft als indexen.

Er zijn natuurlijk genoeg tikkende en bewegende apparaten te koop die als noemer horloge door het leven gaan. Maar de Mirous kwam ik tegen en sprak mij wel aan. De juwelier heeft helaas niet de zwarte uitvoering liggen. Ook jammer is dat er geen foto’s vd achterzijde vh horloge zijn te vinden.
En natuurlijk mogen we van smaak verschillen, gelukkig wel.

Hoi Tony,

Ik zou voor de zwarte wijzerplaat gaan,maar zoals al eerder gezegd/gevraagd denk ik dat je voor dit bedrag best nog wel eens goed kan rond kijken.Groet Tim.

eerlijk gezegd maakt het horloge niet veel indruk op mij, dus ik denk dat jij mij wel mag