Graag wou ik eens een schatting van dit horloge

Hallo.
Mijn moeder was aan het opruimen en kwam een horloge tegen van haar grootmoeder.
Wat ik kan lezen in het horloge is onder de 12 IMAC 15 jewles. En boven de 6 ANTIMAGNETIC en onder de 6 Swiss. Op de achterzijde staat Swiss made 1861.
Het uurwerkje is ongeveer 1en halve cm groot. Ik heb er foto’s van proberen te nemen maar die zijn niet al te duidelijk aangezien het zo klein is :slight_smile:

Graag zou ik willen weten wat dit uurwerkje waard kan zijn.
Bedankt op voorhand! :~

Echt wat de gek ervoor geeft. Hooguit paar tientjes, dat kan wellicht nog wel te hoog zijn

Ik heb uit een lot met onderdelen wel 10 vergelijkbare horloges over.
Dat hele lot (met dingen die ik echt wilde hebben) kostte me 3 tientjes plus wat verzending.

Ik zou voor dit horloge los geen 10 euro geven, sorry.

Ik mag me vergissen, maar ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat dit enige financiële waarde heeft. Emotionele waarde is natuurlijk een ander verhaal.

Wat Paul G. zegt. Koester het horloge, bedenk je dat het ooit om de pols van je overgrootmoeder heeft gezeten.

Oke, alvast bedankt voor de reacties…
Vind het jammer… hij is tenslotte al heel oud hè.
Maar idd, dan houden we hem goed bij omwille van emotionele waarde…:wink:

Gewoon bewaren. Je krijgt er inderdaad niks voor. Als 't nou nog echt goud was, of er zaten wat stenen op…

…kreeg je er nog niks voor. :wink: Dameshorloges zijn haast bij voorbaat commercieel gezien waardeloos. Ik heb zelf een gouden zakhorloge uit de familie; zelf een keer cost-no-object gerestaureerd. Zit ook een echt heel goed uurwerk in - maar is nog steeds geen drol waard; geeft niks!

Claudia Schreef:

Oke, alvast bedankt voor de reacties…
Vind het jammer… hij is tenslotte al heel oud
hè.
Sommige ouwe leveren juist een fortuin op. Het gaat er niet om het oud is, maar of er gekken zijn die em supergraag willen hebben, en ze dan schaars zijn. Daar valt deze volgens mij niet onder.

Maar idd, dan houden we hem goed bij omwille van
emotionele waarde…:wink:

Dat is ook goud waard! :wink:
Mijn opa had een oude gouden Rolex. Die zou in goede op veiligen wel wat opleveren, maar die zou ik bijvoorbeeld nooit wegdoen. Zo ook mijn vaders Citizen. Het gaat hierbij niet om wat 't horloge opleverd, maar om wat 't mij waard is. Emotioneel gezien.

Ik heb een vraag over een horloge dat ik heb en kan er niks op internet over vinden misschien dat iemand mij hier zou kunnen helpen. Het gaat om een: Onsa superautomatic 30 rubis incabloc antimegnetic 1165 18K 0.750. Ik zou graag willen weten wat de waarde van dit horloge kan zijn.

Zonder foto’s…

Grof gezegd:

Onsa is geen groot merk.

Tel gemakshalve maar op de goudwaarde met een extraatje als de wijzerplaat goed is en het uurwerk goed loopt.

Hopen dat het een echt gouden kast is, want ook vroeger werd veel namaak verkocht!
Dat waren echter vooral heel duidelijk niet echte Omega’s en dergelijke. Ik ken (nog) geen Onsa-imitatie.

Wil je een beter antwoord: dan zul je echt foto’s moeten plaatsen.

Wil niet vervelend doen/zijn, maar ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat 1861 niet het bouwjaar van het horloge is.
Ik krijg het idee dat Claudia dat denkt.

Ropa Schreef:

Wil niet vervelend doen/zijn, maar ik denk (weet
eigenlijk wel zeker) dat 1861 niet het bouwjaar
van het horloge is.
Ik krijg het idee dat Claudia dat denkt.

Maar er staat geen 1861 maar 1961. :wink: Ik denk dat dat best het bouwjaar zou kunnen zijn.

Zou het niet kunnen dat er eigenlijk L961 staat, hetgeen dan zou verwijzen naar het gebruikte uurwerk (van Longines) ?

GroteBozeWolf Schreef:

Zou het niet kunnen dat er eigenlijk L961 staat,
hetgeen dan zou verwijzen naar het gebruikte
uurwerk (van Longines) ?

Nu ik de foto nog eens nader bekijk, zou dat best eens kunnen. EN ook best logisch zijn eigenlijk. :slight_smile: