Graal binnen handbereik! Sinn 156 B

Goed, het heeft me even tijd gekost. 3 Sumo’s verkopen. Een paar weken op diverse fora. Uiteindelijk 2 binnen een uur op TZ-UK. Maar nu heb ik geld vrij om een graal te kopen.

Nadat ik deze zomer mijn eerste Sinn binnenkreeg (via een ruiling) sloeg ik achterover van de kwaliteit en ben ik me gaan verdiepen in het merk. 'k Ben bij Gerard in de zaak geweest (zonder geld, gelukkig) en toen wist ik het zeker: nog een Sinn zou mooi zijn. Maar welke? Na zorgvuldige afweging heb ik gekozen voor een Sinn 156B. Het militaire horloge dat Sinn voor de Bundeswehr ontwierp, maar officieel nooit in dienst is genomen. Binnenin het overbekende Lemania 5100 uurwerk.

Sinn deed het onderhoud voor de Bundeswehr van de welbekende Heuers en Sinn keek goed naar dat ontwerp. Herr Helmut bedacht een ingenieus systeem om het glas te kunnen wisselen: met 4 schroeven kon je het horloge uit elkaar halen zonder de kastbodem los te hoeven draaien. Dat vereenvoudigde de glaswissel. Maar… deze schroefjes zijn vaak kwijtgeraakt… de latere versie, de Sinn 156B heeft dit systeem niet meer. Dat is ‘old school’ zullen we maar zeggen.

Bovenstaande wijsheid heb ik opgedaan via wat Sinn-eigenaren op TZ-UK en ATG. En toen ik vanmorgen vroeg de laatste Sumo-deal sloot (en op TZ-UK de laatste op OHPF zette), kreeg ik een mailtje van iemand in Duitsland die me onderstaande Sinn wel wilde verkopen. Voor een prijs die min of meer gelijk ligt aan de opbrengst van de Sumo’s. Dus… geen ‘nieuw geld’, de juiste Sinn en van een vertrouwd adres. Wat wil je nog meer? Niks! Dus… volgende week blazen op de Autobahn en in het Ruhrgebied op neutraal terrein de Sinn ophalen!

Menno

Mooi horloge met een mooi verhaal en een legendarisch uurwerk. Ik zeg, ALTIJD GOED (tu)

Drie seiko sumo’s lichter is een aderlating voor elke collectie
maar deze Sinn compenseert dat dan toch weer netjes. Een knappe klok

Klinkt trouwens als spannend avontuur. Een sinn military ophalen op neutraal terrein in het ruhrgebied. oooooooooooeeeeeee

Veel plezier ermee

Dat is ook mijn 1e Hoofddoel (jaja, met een hoofdletter). Hele goede keus, een topper!

Woont deze verkoper toevallig in Essen Menno?

Ook nog een opmerking en een vraag btw; volgens mij is dit snelwisselsysteem niet door Helmut Sinn bedacht, het is ook al te vinden op de Heuer Bundeswehr.

De vraag is (weet ik echt niet); is dit horloge wel van voor 1990? Omdat je het in de vintage hoek plaatst (gevoelsmatig begrijp ik je wel).

Prachtige klok. Alvast veel draagplezier!

Daar had ik de Sumo’s ook voor geruild (tu)
Rustig rijden alsjeblieft (ik snap dat je haast hebt), want ik wil graag ook nog een wristshot van een levende Menno :wink:

mvg, Frans

Retestrak horloge. Sinn is mooi!

Gas d’r bi-j op de Oberhausen straight! Mooie klok hoor!

Frans53 Schreef:

Daar had ik de Sumo’s ook voor geruild (tu)
Rustig rijden alsjeblieft (ik snap dat je haast
hebt), want ik wil graag ook nog een wristshot van
een levende Menno :wink:

en wat Harry schrijft: retestrak!!!

Alvast veel voorpret! (tu)(tu)(tu)

Erg gaaf Menno!!
Die had ik graag op de meeting willen zien.

Mooi ding Menno(tu) alvast gefeliciteerd!

Mijn beste,

Menno, je bent een gelukkig mens.
Het enthousiasme waarmee jij de horloge gemoederen van dit forum steeds tot de nodige bezieling brengt,
doet niet alleen mij een groot plezier, doch ook dit Horlogeforum an sich!!
Derhalve wens ik je een bevlogen autorit over de Duitse autobahn om jou Graal te mogen verwerven!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Wow, da’s aardig!

Menno

gefeliciteerd & het zal je laatste Sinn niet zijn.

Eens besmet ben je verloren.

Tijdens de meeting mogen bewonderen. Echt een heel gave klok !!
Super

Bas

Mooi horloge, maar zit er lume op de wijzers en cijfers?

Goede reis,

Veel plezier ermee

pimobiel Schreef:

Mooi horloge, maar zit er lume op de wijzers en
cijfers?

Ja. Geeft wel een leuk effect in het donker.

Menno

ok, dan is hij officieel nog mooier dan dat ik hem al vond.